Usein kysyttyä

Asiakaspalveluumme lähetettyjä yleisimpiä kysymyksiä on kerätty tälle sivulle

Mikäli mieltäsi askarruttavaan kysymykseen ei täältä löydy vastausta, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

  1. Kuinka suuret toimituskulut ovat tilaukselleni?
  2. Haluaisin kymin palokärjen maalia kartanonkeltaisena. Voisitteko toimittaa sitä meille?
  3. Olemme tilanneet seitsemän tai kahdeksan vuotta sitten teiltä Palokärjen pellavaöljymaalia, ja nyt tarvittaisiin lisää. Miten menetellä?
  4. Tilaisin vähän enemmän maalia, voinko saada alennusta tilaukselle
  5. Puhelin- tai sähköpostitilaus
  6. Voitteko lähettää meidän firmalle tuotteita, maksaisimme laskulla?
  7. Voitteko tuoda tilaamani maalit perille, kun liikutte täällä päin?
  8. Valmistelen näyttelyä / Yhdistyksemme maalaa seurantalomme - voitteko lahjoittaa meille tuotteitanne?
  9. Kirjoitan blogia / tubetan / ylläpidän suosittua instagram-tiliä projektistamme. Jos lahjoitatte minulle tuotteitanne, kirjoitan / esittelen niitä sivullani.
  10. Apua! Maali loppui, ja tarvitsemme huomiseksi lisää. Voitteko lähettää sitä meille tosi nopeasti?
  11. Voitteko varata minulle joitakin tuotteita? Tulisin tässä lähipäivinä hakemaan niitä kaupastanne.
  12. Tilasin viime viikolla Ottossonin maalia. Milloin oikein lähetätte sen?
  13. Teidän maalipurkit on tosi vaikeita avata. Miten ne saa auki helposti?
  14. Pellavaöljyhän voi syttyä itsestään. Uskaltaako teidän maalejanne käyttää?
  15. Haluan käyttää mahdoillisimman ekologisia maaleja talossamme - eikös pellavaöljymaali ole sellainen?
  16. Soveltuvatko tuotteene elintarvikekäyttöön?
  17. Soveltuvatko pigmenttinne ihomaalien ja kosmetiikan valmistamiseen?
  18. Mistä voin ostaa tuotteitanne?
  19. Olen kiinnostunut saamaan tuotteitanne kauppamme valikoimaan. Miten minun tulisi menetellä?

1. Kuinka suuret toimituskulut ovat tilaukselleni?

  • Toimituskulut riippuvat lähetyksen painosta, lähetyksen sisällöstä sekä valitusta toimitustavasta. Verkkokauppa laskee ja ilmoittaa kassalla toimituskulut eri toimitustapavaihtoehdoille. Toimitamme tuotteet matkahuollon välityksellä (Suomessa). Toimituskulut enintään 1 kg:n lähetykselle Matkahuollon toimipisteestä noudettuna ovat 7,50 €. Esimerkkihintoja toimituskuluista löytyy täältä.

2. Haluaisin Kymin Palokärjen pellavaöljymaalia kartanonkeltaisena. Voisitteko toimittaa sitä meille?

  • Kyllä voimme! Koska kartanonkeltainen -nimi kuitenkin on hyvin epätarkka, ja käsitys juuri oikeasta keltaisen sävystä vaihtelee, pyydämme että ilmoitat sävykoodin (esim NCS, Tikkurila, Uula yms.) tai lähetät värimallin jonka mukaan haluat maalin sävytettävän.

3. Olemme tilanneet seitsemän tai kahdeksan vuotta sitten teiltä Palokärjen pellavaöljymaalia, ja nyt tarvittaisiin lisää. Miten menetellä?

  • Vuoden 2014 alusta Palokärjen pellavaöljymaaleja on valmistettu joko perussävyinä tai tilaussävyinä.
  • 2014 tai sen jälkeen valmistettuja tilaussävyjä, joiden eränumero on 14001 tai suurempi, voimme yleensä tomittaa tilaussävyjen reseptiarkistomme perusteella. Eränumero löytyy tilaussävyn etiketistä. Mikäli eränumero on pienempi kuin 14001, tai jos valmistuserän reseptiä ei löydy arkistostamme, valmistetaan sävy uudelleen. Tällöin tarvitsemme joko värimallin tai muun valmistajan sävykoodin, jonka mukaan sävy valmistetaan.

4. Tilaisin vähän enemmän maalia / maalaan taloni - voisinko saada alennusta tilaukselle?

  • Tuotteemme on hinnoiteltu siten, että suuremmat tuotepakkaukset ovat pienempiä edullisempia. Pellavaöljymaaleille (Kymin Palokärjen ja Ottosson Färgmakerin perussävyille) tarjoamme -10 % määräalennuksen, kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 6 kpl. Tuotealennukset näkyvät ostoskorissa ja verkkokaupan kassalla.
  • Tuote- tai tuoteryhmäkohtaisia alennuksia voimme tarjota kaikille asiakkaillemme avoimissa kampanjoissa. Tiedotamme mahdollisista kampanjoista joko uutiskirjeillä rekisteröityneille asiakkaille, tai facebook-sivullamme.

5. Puhelin- tai sähköpostitilaus

  • Kymin Palokärki ottaa tilauksia vastaan ainoastaan verkkokaupassa.
  • Verkkokaupan mahdollisten ongelma- tai häiriötilanteiden yhteydessä voidaan erikseen sovittaessa ottaa tilauksia vastaan myös sähköpostitse.

6. Voitteko lähettää meidän yritykselle tuotteita, maksaisimme laskulla?

  • Toimitamme laskulla tuotteita ainoastaan asiakkaaksemme rekisteröityneille yritysasiakkaille, joille on myös avattu laskutustili. Laskutilin avaaminen edellyttää, että yhtiö (oy, ky, ay tai osuuskunta), kunta tai yhteisö (ry, säätiö) on vähintään vuoden ikäinen, ja se on merkitty kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisteriin.
  • Laskutustilin avaaminen edellyttää myönteistä luottopäätöstä.
  • Yritysasiakastilihakemuksen voi tehdä verkkokaupassamme täällä

7. Voitteko tuoda tilaamani maalit perille, jos tai kun liikutte täällä päin?

  • Tilaukset kuljettaa Suomessa Matkahuolto, suuremat tilaukset (lavarahti) Postnord. Voit valita verkkokaupan kassalla sopivan toimitustavan, esimerkiksi bussipaketin, noudon lähikaupasta tai jakopaketin. Voit myös noutaa tilauksen varastomyymälästämme sen aukioloaikojen puitteissa.

8. Valmistelen taidenäyttelyä / Yhdistyksemme maalaa seurantalomme - voitteko lahjoittaa meille tuotteitanne?

  • Käytäntönämme on, ettemme sponsoroi hankkeita tuotelahjoituksin.

9. Kirjoitan blogia / tubetan / pidän suosittua instagram-tiliä projektistani. Jos lahjoitatte minulle tuotteitanne, voin kirjoittaa / esitellä niitä kanavillani.

  • Käytäntönämme on, ettemme hanki sosiaalisen median näkyvyyttä tuotelahjoituksin.

10. Apua! Maali loppui ja tarvitsemme huomiseksi lisää. Voitteko lähettää lisää tosi nopeasti?

  • Valitettavasti emme todennäköisesti voi. Vaikka tuotetta olisi valmiina varastossa ja saisimme sen tilauspäivänä toimitettua matkahuoltoon, matkustaa tilauksenne kuitenkin n. 1-2 arkipäivää bussin kyydissä ennen kuin se pääsee perille. Tuotteita joista ei ole varastossa, tilataan valmistajalta tai valmistetaan / pakataan varastollamme. Tästä syystä tilausten normaali käsittelyaika meillä on 2-5 arkipäivää. Suurempien, useita tuotenimikkeitä, pakkauskokoja tai tuotepakkauksia sisältävien tilausten käsittely voi viedä pidemmän aikaa.

11. Voitteko varata minulle pari purkkia maalia? Tulisin tässä lähipäivinä hakemaan ne varastomyymälästänne.

  • Voit varata tuotteita ostamalla ne verkkokaupastamme ja valitsemalla verkkokaupan kassalla toimitustavaksi "Nouto varastomyymälästämme (Rautapolku 8, Sannainen)". Tällöin tuotteet varataan sinulle heti, eikä kukaan muu voi niitä enää tilata. Saat ilmoituksen kun tuotteet on pakattu valmiiksi ja ovat valmiina noudettavaksi. Noudot vain varastomyymälämme aukioloaikoina.

12. Tilasin viime viikolla Ottossonin maalia. Milloin oikein lähetätte sen?

  • Ottosson Färgmakerin kaikkien sävyjen eri pakkauskokoja tai muiden valmistajien joitakin tuotteita ja niiden eri pakkauskokoja meillä ei ole aina varastossa. Verkkokaupassa tällaisten tuotteiden kohdalla lukee “Ei varastossa. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää.”
    Tämä tarkoittaa sitä, että saatuamme tilauksenne tilaamme kyseistä tuotetta toimittajalta seuraavan normaalin tilauksen yhteydessä, yleensä kerran viikossa, ja tuote saapuu meille yleensä tuotteen kohdalla mainitussa ajassa.
    Toimitusaikaa pidentävät pitkät kuljetusmatkat, sillä jotkin tuotteet tulevat ulkomailta, ja myös esimerkiksi se, että maahantuojalla tai valmistajalla ei ole tuotetta varastossa.

13. Teidän maalipurkit on tosi vaikeita avata. Miten ne saa auki helposti?

  • 3 ja 5 litran peltipurkit (Palokärki ja Ottosson) avataan seuraavasti:
    1. Aseta jalka purkin päälle
    2. Kiilaa jäykkä lasta kannen ja purkin väliin
    3. lyö vasaralla viistosti ylöspäin
    4. kun kansi alkaa aueta, lakkaa lyömästä
    Puhdista purkin ja kannen reunat aina ennen kanen sulkemista, niin kansi aukeaa myös myöhemmin helposti.

14. Pellavaöljyhän voi syttyä itsestään. Uskaltaako teidän maalejanne käyttää?

  • Toki uskaltaa. Itsesyttyminen on mahdollista, kun öljyn ja maalin tahrima huokoinen materiaali kuten rievut ja trasselit jätetään rypistettynä kuivumaan. Myös esimerkiksi välipohjan purueristeisiin valunut öljy tai maali saattaa aiheuttaa itsesyttymisvaaran.
    Maalipurkki – suljettu tai avoin – ei syty palamaan. Myöskään maalattu pinta tai maalaamiseen käytetty sivellin ei leimahda.
    Pellavaöljy kuivuu (kovettuu) yhdistymällä hapen kanssa, eli hapettumalla. Tämän prosessin yhteydessä öljyn lämpötila nousee, ja huokoisen materiaalin sisällä lämpötila saattaa joissakin tapauksissa nousta niin korkeaksi, että materiaali syttyy palamaan.
    Itsesyttymisvaaran johdosta öljyn tahrima huokoinen materiaali on kuivattava avattuna, säilytettävä veteen upotettuna ennen pois heittämistä, tai poltettava.

15. Haluan käyttää mahdollisimman ekologisia maaleja talossamme - eikös pellavaöljymaali ole sellainen?

  • Pellavaöljymaali perusmuodossaan sisältää väripigmenttejä, sinkkioksidia sekä vernissaa, eli keitettyä pellavaöljyä. Väripigmentit ovat joko maavärejä tai puhtaita metallioksideja.

    Väripigmentit eivät ole ihmisille tai ympäristölle vaaralliseksi tai haitalliseksi luokiteltuja. Maavärit tulevat nimensä mukaisesti erivärisistä maaperässä olevista kerrostumista, jotka lietetään, jauhetaan ja joissakin tapauksissa poltetaan värimuutoksen aikaansaamiseksi. Eri metallioksidit ovat teollisesti valmistettuja puhtaita metallioksideja. Tällaisia ovat esimerkiksi kromioksidivihreä, titaanidioksidi, sinkkioksidi sekä mustat, keltaiset ja punaiset rautaoksidit.

    Maalien sisältämä sinkkioksidi on samaa ainetta, jota käytetään esimerkiksi ärtyneen ihon hoitoon tarkoitetuissa sinkkivoiteissa tai aurinkovoiteissa. Sinkkioksidipigmentti on luokiteltu vesieliöstölle vaaralliseksi. Se toimii pellavaöljymaaleissa homekasvua ehkäisevänä aineena, ja parantaa myös pellavaöljyn kalvonmuodostusta ja vähentää jonkin verran öljymaalin kellastumisalttiutta pimeässä.

    Vernissa on keitettyä pellavaöljyä. Keittämisen yhteydessä niihin lisätään hyvin pieniä määriä kuivikeaineita, jotka jouduttavat öljyn kuivumisreaktiota.

    Joissakin tilanteissa pellavaöljymaaleihin suositellaan lisättävän liuottimia. Esimerkiksi pohjamaalin ohentamiseen voidaan käyttää pellavaöljyn ja tärpätin seosta. Tärpättinä voidaan käyttää joko havupuuöljystä valmistettua tärpättiä tai fossiilisesta öljystä valmistettua liuotinta. Havupuutärpätti on ympäristölle ja terveydelle haitallisempaa kuin fossiiliset liuottimet. Toisaalta havupuutärpätin voidaan katsoa olevan ekologisempi vaihtoehto, sillä se on valmistettu uusiutuvasta raaka-aineesta.

    Valikoimassamme olevat Ottosson färgmakerin himmeä pellavaöljymaali sekä valmis sisäpohjamaali sisältävät liuotinta. Näiden maalien liuotin on terveydelle ja ympäristölle mahdollisimman vaaraton mineraaliöljypohjainen, matala-aromaattinen isoparafiiniliuotin.

    Ekologisuus on kimurantti kysymys. Onko rautaoksidivärien valmistamisessa raudan ja metallien yhdistäminen hapen kanssa ekologista teollisessa mittakaavassa? Entä onko eriväristen maakerrostumien kaivaminen ympäristölle haitallista? Maalien raaka-aineiden valmistamiseen vaaditaan energiaa, jonka tuottaminen ei aina ole kovin ympäristöystävällistä. Raaka-aineita myös rahdataan pitkiä matkoja pitkin Eurooppaa, pääsääntöisesti maanteitse, Suomeen tullessaan usein myös meriteitse.

16. Soveltuvatko tuotteenne elintarvikekäyttöön?

  • Useat tuotteemme ovat tuttuja elintarvikkeiden lisäaineluetteloista. Esimerkiksi mehiläisvahaa, karnaubavahaa ja sellakkaa käytetään elintarvikkeiden pintakäsittelyyn, selluloosaliistereitä ja arabikumia käytetään elintarvikkeiden sakeuttamisaineina, joitakin väripigmenttejä käytetään elintarvikeväreinä. Kaikki tuotteemme ovat kuitenkin teknistä laatua, eivätkä ole soveltuvia elintarvikekäyttöön.

17. Soveltuvatko pigmenttinne ihomaalien ja kosmetiikan valmistamiseen?

  • Valikoimassamme olevat pigmentit ovat teknistä laatua, ja tarkoitettu maalien valmistamiseen. Emme valitettavasti voi suositella tai taata niiden soveltuvuutta kosmetiikkakäyttöön.

18. Mistä voin ostaa tuotteitanne?

  • Toimitamme verkkokauppatilauksia kaikkialle Suomeen, Viroon, Liettuaan, Latviaan, Ruotsiin, Tanskaan ja Saksaan. Lisäksi voitte etsiä teitä lähimmän jälleenmyyjän jälleenmyyjäluettelosta. Jälleenmyyjiemme tuotevalikoimassa on vaihtelua riippuen jäleenmyyjäliikkeen erikoistumisalasta.

19. Olen kiinnostunut saamaan tuotteitanne kauppamme valikoimaan. Miten minun tulisi menetellä?

  • Voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, tai täyttäkää yristysasiakashakemus yrityskaupassamme, ja kertokaa lisätietoja-kentässä, että olette kiinnostunut jälleenmyynnistä. Käsiteltyämme hakemuksenne pääsette kirjautumaan jälleenmyyjien verkkokauppaan.

Tietoa meistä



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot


Yleistä

Kymin Palokärki varaa oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilman etukäteisilmoitusta julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot. Sen vuoksi sinun tulee tarkistaa toimitusehdot joka kerta, kun olet tekemässä tilausta.

Kaikki verkkokaupassamme esitetyt hinnat sisältävät alv 24 % (kirjat alv 10 %). Tuotteiden hinnat ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi. Tuotteiden hinnat sekä mahdolliset kampanja- tai asiakasalennukset voivat muuttua ilman etukäteisilmoitusta.

Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja. Yritys voi tilata tuotteita kaikille avoimesta verkkokaupastamme, tai rekisteröityä halutessaan yritysverkkokauppaamme asiakkaaksi. Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi myös hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä.

Toimitusehdot yritysasiakkaille löytyvät täältä.

1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta.

Lisää halutut tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle, jossa annetaan toimitusosoite, sekä valitaan toimitustapa ja maksutapa. Onnistuneen tilauksen jälkeen tilaus rekisteröityy Kymin Palokärjen järjestelmään, ja tästä ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle näytöllä ja sähköpostitse.

Tuotteita myy Kymin Palokärki (y-tunnus 2123109-4). Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tuotevalikoimamme ja hintamme ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi.

2. Tietosuoja ja asiakkaaksi rekisteröityminen

Kymin Palokärki on henkilötietojen rekisterinpitäjä. Palvellaksemme sinua mahdollisimman hyvin, tarvitsemme sinusta tiettyjä henkilötietoja, joita käsittelemme tietosuojaselosteemme mukaisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseen tästä.

Asiakkaaksi rekisteröityminen on vapaaehtoista ja verkkokaupasta voi hyvin tilata ilman rekisteröitymistäkin. Asiakkaaksi rekisteröitymällä voit myöhemmin tarkastella tilaushistoriaasi omalla asiakassivullasi.

Yritysverkkokauppamme (b2b.kyminpalokarki.fi) edellyttää rekisteröitymistä ja yritysasiakastilin avaamista.

Yritysasiakastili (B2B-asiakastili) voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta) tai yhteisölle (säätiö, yhdistys).

3. Maksutavat

3.1 Maksu verkkokaupassa

Verkkokauppamme maksunvälityksestä vastaa Checkout Finland Oy. Checkout tarjoaa useita maksutapavaihtoehtoja. Käytössäsi ovat verkkopankkimaksut, maksu luottokorteilla (Visa / Master Card) sekä mobiilimaksut.

Lisätietoja Checkoutin tarjoamista maksutavoista löydät täältä.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosreksiteriin. Checkout Finland Oy:n  yhteystiedot:

Checkout Finland Oy
Y-tunnus: 2196606-6

Eteläpuisto 2 C

33200 Tampere
puh. 0800 552 010 (ma-su 06:00-23:00)
sähköposti: [email protected] (www.checkout.fi)

3.2 Lasku yrityksille ja yhteisöille

Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja. Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä. Laskutustilin avaamisen jälkeen on mahdollista tilata tuotteita verkkokaupastamme myös laskulla. 

Tarkistamme laskutustiliä hakevan yrityksen luottotiedot. Laskutustilin avaaminen edellyttää myönteistä luottopäätöstä.

- Laskutuslisä 5,00 €
- Laskulla maksuaika 10 vrk ja viivästyskorko 12 %.

Erääntyneet saatavamme siirretään eräpäivän jälkeen perintäyhtiö Visma Financial Solutions Oy:lle, joka vastaa erääntyneiden saataviemme maksuhuomautuksista ja perinnästä. Perintäyhtiö vastaa myös laskuihimme liittyvien viivästys- ja perintäkulujen perinnästä.

Pidätämme oikeuden evätä yritykseltä mahdollisuuden laskulla tilaamiseen, jolloin tilaukset voidaan maksaa verkkokauppamme tarjoamilla maksutavoilla tilauksen yhteydessä.

4. Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaus- ja maksutietosi.

Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota viivytyksettä yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina tilausnumerosi saatavilla.

Tarkasta aina, että lähetyksen sisältö vastaa tilausvahvistuksella ilmoitettua tuotelistausta.

5. Tilausten toimitus

Toimitamme tuotteita Suomeen, Ruotsiin, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Tanskaan ja Saksaan. Tilaukset toimitetaan verkkokaupan kassalla esitellyillä toimitustavoilla, joista asiakas valitsee itselleen sopivimman. Jokainen lähetys saa seurantakoodin, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata seurantapalvelun kautta.

Kymin Palokärki pidättää itsellään oikeuden muuttaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa, sillä tuotteidemme ominaispainot vaihtelevat hyvin paljon. Tästä syystä voi tilauksen pakkaamisen yhteydessä joskus käydä ilmi, että sitä ei voida toimittaa tilaksen yhteydessä valitulla toimitustavalla. Ilmoitamme aina tilauksen toimitustavan vaihdosta asiakkaalle.

Tuotteet voi myös tilata noudettavaksi varastomyymälästämme ilman toimituskuluja. HUOMIOI VARASTOMYYMÄLÄN AUKIOLOAJAT!

6. Toimitusajat

Tilausten käsittelyaika varastotuotteille on 2-5 arkipäivää. Kun tilaus lähtee varastoltamme, saapuu se perille määräasemalle yleensä n. 1-3 arkipäivän kuluessa (Suomessa).

Jos tuotetta ei ole varastossa, on sen kohdalla maininta "Ei varastossa. Toimitetaan tilauksesta. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää". Tämä tarkoittaa, että vastaanotettuamme tilauksenne valmistamme tuotteen tai tilaamme tuotetta toimittajaltamme seuraavan normaalin tilauksemme yhteydessä, ja saamme yleensä tuotteen valmistettua tai varastoon sekä tilauksen käsiteltyä tuotteen kohdalla ilmoitetussa ajassa.

Mikäli tuotetta on osittain varastossa (esimerkiksi kun tilataan 3 kpl tuotetta, mutta varastossa on vain 2 kpl), ilmoitetaan tästä ostoskorinäkymässä sekä verkkokaupan kassalla. Samalla kerrotaan tilauksen arvioitu käsittelyaika.

Mikäli jotain tuotetta ei ole heti saatavilla, jää tilaus odottamaan kunnes kaikki tuotteet ovat saatavilla. Ilmoitamme aina jos toimitusaika venyy arvioidusta.

HUOMAATHAN, ETTÄ JOILLAKIN TUOTTEILLA TOIMITUSAIKA VOI OLLA KOVIN PITKÄ (ESIM. ERIKOISSÄVYTYKSET JA TILAUSSÄVYTYKSET). EMME VALITETTAVASTI VOI VAIKUTTAA VALMISTAJAN KÄSITTELYAIKOIHIN TAI KULJETUSLIIKKEEN AIKATAULUIHIN. VAHVA SUOSITUKSEMME ON, ETTÄ ASIAKKAAMME EI JÄRJESTÄ TALKOITA, PALKKAA TYÖNTEKIJÖITÄ, TAI VUOKRAA NOSTIMIA JA TELINEITÄ ENNEN KUIN KAIKKI TYÖSSÄ TARVITTAVAT TUOTTEET ON TOIMITETTU.

Lähetämme sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja lähetetty varastoltamme.

7. Toimituskulut

Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta, tilauksen painosta sekä siitä, sisältääkö tilaus vaaralliseksi luokiteltuja aineita (VAK-tuotteita). Näet eri toimitustapojen hinnat verkkokaupan kassalla.

Voimme tarjota ilmaisia tai edullisempia toimituksia kampanjoiden yhteydessä esimerkiksi tietyn ostorajan ylittäville tilauksille. Ilmaiset tai edullisemmat toimitustavat eivät välttämättä koske kaikkia toimitustapoja, sillä mahdollisia toimitustapoja rajoittaa esimerkiksi tilauksen sisältö, paino, sekä lähetyksen pakettimäärä.

8. Palautus- ja peruutusehdot

8.1 Haluatko palauttaa tuotteen?

Jos haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamaasi tuotteen, on kuluttaja-asiakkaalla kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Palautus- ja peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Yleiset toimitusehdot yrityksille löytyvät täältä.

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16, la 10-13) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Muistathan, että palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uuden veroinen.

Etämyynnissä kuluttajansuojalaki edellyttää mahdollisuutta tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tästä syystä maalipurkkeja ei saa avata, eikä pigmenttipurkkien sinettiä rikkoa. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä myyntikunnossa.

Noutovarastoltamme (Rautapolku 8, 07310 Sannainen) ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

HUOM: Tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos juuri asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus tavarantoimittajalta on valmistunut. Palautusoikeus ei siis koske maalien erikoissävytyksiä, tilauksesta valmistettavia tai sävytettäviä tuotteita tai asiakkaalle erikseen tilattavia muita kuin varastossa pidettäviä eri tuotteiden pakkauskokoja.

8.2 Tilauksen peruuttaminen

Jos emme ole vielä ehtineet lähettää, valmistaa tai valmistuttaa tuotetta sinulle, voit peruuttaa tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos olet jo vastaanottanut tuotteet, kuluttaja-asiakkaalla on aina tilauksen vastaanottamisesta laskettuna 14 päivän peruutusoikeus käyttämättömille tuotteille. Peruutuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme.

Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi.

HUOM: Tuotteella ei ole peruutusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos nimenomaisesti asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus valmistajalta on valmistunut.

8.3 Tilaaja vastaa palautuskustannuksista

Emme tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Voit palauttaa tilauksen tai sen osan meille esimerkiksi Matkahuollon bussipakettina omalla kustannuksellasi.

Emme ota vastaan palautuksia, jotka on lähetetty meille ilman että asiasta on erikseen sovittu etukäteen.

Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

8.4 Maksujen palautus

Kun palautus on saapunut meille, palautamme tuotteiden hinnan sekä tilauksenne yhteydessä veloitetut toimituskulut 14 päivän kuluessa sille maksuvälineelle, jolla tilaus alunperin maksettiin.

Mikäli palautus sisältää vain osa tilauksen tuotteista, palautetaan tuotteen/tuotteiden osuus toimituskuluista.

8.5 Palautusohjeet

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16, la 10-13) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Palautukset tulee tehdä Matkahuollon bussipakettina, sillä maaleja ja muita vaarallisia aineita ei saa kuljettaa Postin välityksellä. Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

Pakkaa tuotteet mahdollisimman hyvin, kätevimmin pakettiin jossa tilaus toimitettiin. Täytä ja laita pakettiin mukaan palautuslomake, joka on tulostettavissa sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen kautta.

Palautusosoite on:
Kymin Palokärki
Rautapolku 8
07310 Porvoo

Huomioithan, että tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuotetta on käytetty, tuotepakkaus (esim. pigmentti- tai maalipurkki) on avattu, tai se ei muuten ole myyntikunnossa, emme valitettavasti voi hyvittää tuotteen hintaa.

9 Ongelmatilanteet

9.1 Saitko väärän tuotteen tai oliko tuotteessa virhe?

Pahoittelemme tapahtunutta! Ilmoitathan virheestä heti asiakaspalveluumme niin voimme sopia toimitetun tuotteen palautuksesta ja korvaamisesta. Pyrimme korvaamaan virheen ensisijaisesti toimittamalla oikean tuotteen mahdollisimman pian. Jos tämä ei ole mahdollista palautamme tuotteesta maksetun hinnan käyttämällesi maksuvälineelle.

9.2 Oliko tuote vaurioitunut?

Pahoittelemme tapahtunutta! Pyrimme aina pakkaamaan lähetyksemme hyvin, jotta tuotteet saapuisivat ehjinä perille, mutta valitettavasti kovakourainen käsittely matkalla voi aiheuttaa sen, ettei tuote saavukaan perille ehjänä. Tee tällaisessa tilanteessa välittömästi vahinkoilmoitus rahdin kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta ja viallisen tuotteen palautuksesta. Korvaava lähetys toimitetaan samalla toimitustavalla kuin alkuperäinen lähetys.

HUOM!

Kaikissa kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16). Puhelun hinta kiinteän verkon liittymästä 8,35 snt/puh + 6,00 snt/min ja matkaviestinverkon liittymästä 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit