Usein kysyttyä

Asiakaspalveluumme lähetettyjä yleisimpiä kysymyksiä on kerätty tälle sivulle

Mikäli mieltäsi askarruttavaan kysymykseen ei täältä löydy vastausta, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

  1. Haluan tilata tuotteita, miten toimin?
  2. Kuinka suuret toimituskulut ovat tilaukselleni?
  3. Mikä on tuotteen tai pakkauskoon varastotilanne?
  4. Haluaisin kymin palokärjen maalia kartanonkeltaisena. Voisitteko toimittaa sitä meille?
  5. Olemme tilanneet seitsemän tai kahdeksan vuotta sitten teiltä Palokärjen pellavaöljymaalia, ja nyt tarvittaisiin lisää. Miten menetellä?
  6. Tilaisin vähän enemmän maalia, voinko saada alennusta tilaukselle?
  7. Olen ammattimaalari / ammattitaiiteilija / tietyn järjestön jäsen. Saanko alennusta tilaukselle?
  8. Voinko tehdä tilauksen puhelimitse tai sähköpostitse?
  9. Voiko yrityksemme maksaa tilaukset laskulla?
  10. Voitteko tuoda tilaamani maalit perille, kun liikutte täällä päin?
  11. Valmistelen näyttelyä / Yhdistyksemme maalaa seurantalomme - voitteko lahjoittaa meille tuotteitanne?
  12. Kirjoitan blogia / tubetan / ylläpidän suosittua instagram-tiliä projektistamme. Jos lahjoitatte minulle tuotteitanne, kirjoitan / esittelen niitä sivullani.
  13. Apua! Maali loppui, ja tarvitsemme huomiseksi lisää. Voitteko lähettää sitä meille tosi nopeasti?
  14. Voitteko varata minulle joitakin tuotteita? Tulisin tässä lähipäivinä hakemaan niitä kaupastanne.
  15. Tilasin viime viikolla Ottossonin maalia. Milloin oikein lähetätte sen?
  16. Pellavaöljyhän voi syttyä itsestään. Uskaltaako teidän maalejanne käyttää?
  17. Haluan käyttää mahdoillisimman ekologisia maaleja - eikös pellavaöljymaali ole sellainen?
  18. Soveltuvatko tuotteene elintarvikekäyttöön?
  19. Soveltuvatko pigmenttinne ihomaalien ja kosmetiikan valmistamiseen?
  20. Toimitatteko tuotteitanne jälleenmyyjille?

1. Haluan tilata tuotteita, miten toimin?

Tilaukset tehdään ja maksetaan verkkokaupassamme. Opas tilaamiseen löytyy täältä

2. Kuinka suuret toimituskulut ovat tilaukselleni?

Toimituskulut riippuvat lähetyksen painosta, lähetyksen sisällöstä sekä valitusta toimitustavasta. Verkkokauppa laskee ja ilmoittaa kassalla toimituskulut eri toimitustapavaihtoehdoille. Toimitamme tuotteet matkahuollon välityksellä (Suomessa). Esimerkiksi toimituskulut enintään 5 kg:n lähetykselle PostNordin noutopisteisiin ovat 6,90 €. Lisätietoja toimituskuluista löytyy täältä.

3. Mikä on tuotteen tai pakkauskoon varastotilanne?

Tuotteiden varastotilanne ilmoitetaan tuotesivulla tuotteen kohdalla seuraavasti:

  • Ei merkintää: Tuotetta on runsaasti varastossa, tai saamme sitä tarvittaessa toimittajiltamme nopeasti tilausten normaalin 2-5 arkipäivän käsittelyajan puitteissa.
  • "Verkkokaupan varastossa": Tuotetta on rajattu määrä verkokkaupan varastossa, eikä sitä välttämättä aina ole saatavilla varastomyymälässämme. Mikäli tuotetta tilataan enemmän kuin mitä varastossa on, voi tilauksen käsittelyssä mennä pidempään ennen kuin saamme tuotetta lisää toimittajaltamme. Tästä ilmoitetaan ostoskorisivulla, kassasivulla sekä sähköpostitse toimitetulla tilausvahvistuksella.
  • "Tilaustuote. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää.": Tuote tilataan / valmistetaan tilauksesta tai tuotteen jokin pakkauskoko on tilapäisesti loppu. Tästä syystä tuotetta sisältävän tilauksen käsittelyaika on pidempi, ja käsittelyaika-arvio ilmoitetaan ostoskorisivulla, kassasivulla sekä sähköpostitse toimitetulla tilausvahvistuksella.
  • "Ei varastossa": Tuote on tilapäisesti loppu, eikä tarkkaa tietoa tuotteen toimitusajasta voida antaa. Voit tilata sähköpostiisi ilmoituksen, kun tuote on taas tilattavissa kauttamme.

4. Haluaisin Kymin Palokärjen pellavaöljymaalia kartanonkeltaisena. Voisitteko toimittaa sitä meille?

Kyllä voimme! Koska kartanonkeltainen -nimi kuitenkin on hyvin epätarkka, ja käsitys juuri oikeasta keltaisen sävystä vaihtelee, pyydämme että ilmoitat sävytysmallina käytettävän sävykoodin (esim NCS, Tikkurila, Uula yms.) tai lähetät värimallin jonka mukaan haluat maalin sävytettävän.

5. Olemme tilanneet seitsemän tai kahdeksan vuotta sitten teiltä Palokärjen pellavaöljymaalia, ja nyt tarvittaisiin lisää. Miten menetellä?

Vuoden 2014 alusta Palokärjen pellavaöljymaaleja on valmistettu joko perussävyinä tai tilaussävyinä.

2014 tai sen jälkeen valmistettuja tilaussävyjä, joiden eränumero on 14001 tai suurempi, voimme yleensä toimittaa tilaussävyjen reseptiarkistomme perusteella. Eränumero löytyy tilaussävyn etiketistä. Mikäli eränumero on pienempi kuin 14001, tai jos valmistuserän reseptiä ei löydy arkistostamme, valmistetaan sävy uudelleen. Tällöin tarvitsemme joko värimallin tai muun valmistajan sävykoodin, jonka mukaan sävy valmistetaan.

6. Tilaisin vähän enemmän maalia / maalaan taloni - voisinko saada alennusta tilaukselle?

Tuotteemme on hinnoiteltu siten, että litra- ja kilohinnat ovat edullisemmat suuremmissa tuotepakkauksissa. Tarjoamme lisäksi seuraaville tuotteille määräalennuksia:

Kymin Palokärjen pellavaöljymaalien perussävyt:
-5 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 3 kpl
-10 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 6 kpl.
-15 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 12 kpl.

Ottosson Färgmakerin pellavaöljymaalien ja himmeiden pellavaöljymaalien perussävyt:
-5 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 3 kpl.
-10 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 6 kpl.

Kymin Palokärjen pellavaöljymaalien tilaussävyt:
-5 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 4 kpl.
-10 % kun tilaus sisältää yksittäistä sävyä 5 l pakkauksissa vähintään 6 kpl.

Le Tonkinois -tuotteille (Vernis, Marine N°1 sekä Bio Impression):
-5 % kun tilaus sisältää yksittäistä tuotetta 2,5 l pakkauksissa vähintään 4 kpl.
-10 %, kun tilaus sisältää yksittäistä tuotetta 2,5 l pakkauksissa vähintään 8 kpl.

Verkkokauppa laskee määräalennukset automaattisesti, ja alennetut hinnat näkyvät ostoskorissa sekä verkkokaupan kassalla.

Tuote- tai tuoteryhmäkohtaisia alennuksia voimme tarjota myös kaikille asiakkaillemme avoimissa kampanjoissa. Tiedotamme mahdollisista kampanjoista joko uutiskirjeillä rekisteröityneille asiakkaille, tai facebook-sivullamme.

7. Olen ammattimaalari / ammattitaiteilija / tietyn järjestön jäsen. Saanko ammattilais- / jäsenyysalennusta tilaukselle?

Emme tarjoa ammattiin tai järjestöjen jäsenyyksiin perustuvia alennuksia. Tuote- tai tuoteryhmäkohtaisia alennuksia tarjoamme ajoittain kaikille asiakkaillemme avoimissa kampanjoissa. Tiedotamme mahdollisista kampanjoista joko uutiskirjeillä rekisteröityneille asiakkaille, tai facebook-sivullamme.

8. Voinko tehdä tilauksen puhelimitse tai sähköpostitse?

Kymin Palokärki on verkkokauppa, ja ottaa tilauksia vastaan verkkokaupassa.
Verkkokaupan mahdollisten ongelma- tai häiriötilanteiden yhteydessä voidaan erikseen sovittaessa ottaa tilauksia vastaan myös sähköpostitse.

9. Voiko yrityksemme maksaa tilaukset laskulla?

Toimitamme laskulla tuotteita ainoastaan asiakkaaksemme rekisteröityneille suomalaisille yritysasiakkaille, joille on myös avattu laskutustili. Laskutilin avaaminen edellyttää, että yhtiö (oy, ky, ay tai osuuskunta), kunta tai yhteisö (ry, säätiö) on vähintään vuoden ikäinen, ja se on merkitty kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisteriin.

Laskutustilin avaaminen edellyttää myönteistä luottopäätöstä.

Yritysasiakastilihakemuksen voi tehdä verkkokaupassamme täällä

10. Voitteko tuoda tilaamani maalit perille, jos tai kun liikutte täällä päin?

Tilaukset kuljettaa Suomessa PostNord tai Matkahuolto. Voit valita verkkokaupan kassalla sopivan toimitustavan, esimerkiksi toimituksen pakettipisteeseen tai jakelun. Voit myös valita toimitustavaksi noudon varastomyymälästämme.

11. Valmistelen taidenäyttelyä / yhdistyksemme maalaa seurantalomme - voitteko lahjoittaa meille tuotteitanne?

Käytäntönämme on, ettemme sponsoroi hankkeita tuotelahjoituksin.

12. Kirjoitan blogia / tubetan / pidän suosittua instagram-tiliä projektistani. Jos lahjoitatte minulle tuotteitanne, voin kirjoittaa niistä tai esitellä niitä kanavillani.

Käytäntönämme on, ettemme hanki sosiaalisen median näkyvyyttä tuotelahjoituksin.

13. Apua! Maali loppui ja tarvitsemme huomiseksi lisää. Voitteko lähettää lisää tosi nopeasti?

Valitettavasti emme todennäköisesti voi. Vaikka tuotetta olisi valmiina varastossa ja saisimme sen tilauspäivänä toimitettua kuljetusliikkeen kuljetettavaaksi, matkustaa tilauksenne kuitenkin n. 1-3 arkipäivää ennen kuin se saapuu perille. Tuotteita joista ei ole varastossa, tilataan valmistajalta tai valmistetaan / pakataan varastollamme. Tästä syystä tilausten normaali käsittelyaika meillä on 2-5 arkipäivää. Suurempien, useita tuotenimikkeitä, pakkauskokoja tai tuotepakkauksia sisältävien tilausten käsittely voi viedä pidempään.

14. Voitteko laittaa minulle sivuun pari purkkia maalia? Tulisin tässä lähipäivinä hakemaan ne varastomyymälästänne.

Voit varata tuotteita ostamalla ne verkkokaupastamme ja valitsemalla verkkokaupan kassalla toimitustavaksi "Nouto varastomyymälästämme" tai "Nouto varastomyymälän noutolaatikosta 24/7". Tällöin tuotteet varataan sinulle heti, eikä kukaan muu voi niitä tilata tai ostaa. Saat ilmoituksen kun tuotteet on pakattu valmiiksi ja ovat valmiina noudettavaksi.

15. Tilasin viime viikolla Ottossonin maalia. Milloin oikein lähetätte sen?

Ottosson Färgmakerin kaikkien sävyjen eri pakkauskokoja tai muiden valmistajien joitakin tuotteita ja niiden eri pakkauskokoja meillä ei ole aina varastossa. Verkkokaupassa tällaisten tuotteiden kohdalla lukee “Tilaustuote. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää.”
Tämä tarkoittaa sitä, että vastaanotettuamme tilauksesi tilaamme kyseistä tuotetta toimittajalta seuraavan normaalin tilauksen yhteydessä, yleensä kerran viikossa, ja tuote saapuu meille yleensä tuotteen kohdalla mainitussa ajassa.
Toimitusaikaa pidentävät pitkät kuljetusmatkat, sillä jotkin tuotteet tulevat ulkomailta, ja myös esimerkiksi se, että maahantuojalla tai valmistajalla ei ole tuotetta varastossa.

    16. Pellavaöljyhän voi syttyä itsestään. Uskaltaako teidän maalejanne käyttää?

    Toki uskaltaa. Itsesyttyminen on mahdollista, kun öljyn ja maalin tahrima huokoinen materiaali kuten rievut ja trasselit jätetään rypistettynä kuivumaan. Myös esimerkiksi välipohjan purueristeisiin valunut öljy tai maali saattaa aiheuttaa itsesyttymisvaaran.

    Maalipurkki – suljettu tai avoin – ei syty palamaan. Myöskään maalattu pinta tai maalaamiseen käytetty sivellin ei leimahda.

    Pellavaöljy kuivuu (kovettuu) hapettumalla, eli yhdistymällä hapen kanssa. Tämän prosessin yhteydessä öljyn lämpötila nousee, ja huokoisen materiaalin sisällä lämpötila saattaa joissakin tapauksissa nousta niin korkeaksi, että materiaali syttyy palamaan.

    Itsesyttymisvaaran johdosta öljyn tahrima huokoinen materiaali, kuten rievut ja trasselit, on kuivattava avattuna, säilytettävä veteen upotettuna ennen pois heittämistä, tai poltettava.

    17. Haluan käyttää mahdollisimman ekologisia maaleja - eikös pellavaöljymaali ole sellainen?

    Pellavaöljymaali perusmuodossaan sisältää väripigmenttejä, sinkkioksidia sekä vernissaa, eli keitettyä pellavaöljyä. Valikoimassamme olevien pellavaöljymaalien väripigmentit ovat joko maavärejä tai puhtaita metallioksideja.

    Väripigmentit eivät ole ihmisille tai ympäristölle vaaralliseksi tai haitalliseksi luokiteltuja. Maavärit tulevat nimensä mukaisesti erivärisistä maaperässä olevista kerrostumista, jotka lietetään, jauhetaan ja joissakin tapauksissa poltetaan värimuutoksen aikaansaamiseksi. Eri metallioksidit ovat teollisesti valmistettuja puhtaita metallioksideja. Tällaisia ovat esimerkiksi kromioksidivihreä, titaanidioksidi, sinkkioksidi sekä mustat, keltaiset ja punaiset rautaoksidit.

    Maalien sisältämä sinkkioksidi on samaa ainetta, jota käytetään esimerkiksi ärtyneen ihon hoitoon tarkoitetuissa sinkkivoiteissa tai aurinkovoiteissa. Sinkkioksidipigmentti on luokiteltu vesieliöstölle vaaralliseksi pitkäaikaisin haittavaikutuksin. Se toimii pellavaöljymaaleissa homekasvua ehkäisevänä aineena, ja parantaa myös pellavaöljyn kalvonmuodostusta ja vähentää jonkin verran öljymaalin kellastumisalttiutta pimeässä.

    Vernissa on keitettyä pellavaöljyä. Pellavaöljy saadaan pellavansiemenistä puristamalla. Tuotannosta syntyvä öljy käytetään maali-, kemian- ja elintarviketeollisuudessa, ja pellavansiemenrouhe, josta öljy on puristettu pois, käytetään karjan rehuksi. Pellavaöljyä voidaan pudistettuna käyttää maalien sideaineena. Pellavaöljymaaleissa käytettävä öljy keitetään eli kuumennetaan tiettyyn lämpötilaan, mikä parantaa maalin kuivumisominaisuuksia. Keittämisen yhteydessä öljyyn lisätään hyvin pieniä määriä kuivikeaineita, jotka myös jouduttavat öljyn kuivumisreaktiota.

    Joissakin tilanteissa pellavaöljymaaleihin suositellaan lisättävän liuottimia. Esimerkiksi pohjamaalin ohentamiseen voidaan käyttää pellavaöljyn ja tärpätin seosta. Tärpättinä voidaan käyttää joko havupuuöljystä valmistettua tärpättiä tai fossiilisesta öljystä valmistettua liuotinta. Havupuutärpätti on ympäristölle ja terveydelle haitallisempaa kuin fossiiliset liuottimet. Toisaalta havupuutärpätin voidaan katsoa olevan ekologisempi vaihtoehto, sillä se on valmistettu uusiutuvasta raaka-aineesta.

    Valikoimassamme olevat Ottosson färgmakerin himmeä pellavaöljymaali sekä valmis sisäpohjamaali sisältävät liuotinta. Näiden maalien liuotin on terveydelle ja ympäristölle mahdollisimman vaaraton mineraaliöljypohjainen, matala-aromaattinen isoparafiiniliuotin.

    Ekologisuus on kimurantti kysymys. Onko rautaoksidivärien valmistamisessa raudan ja metallien yhdistäminen hapen kanssa ekologista teollisessa mittakaavassa? Entä onko eriväristen maakerrostumien kaivaminen ympäristölle haitallista? Maalien raaka-aineiden valmistamiseen vaaditaan energiaa, jonka tuottaminen ei aina ole kovin ympäristöystävällistä. Raaka-aineita myös rahdataan pitkiä matkoja pitkin Eurooppaa, pääsääntöisesti maanteitse, Suomeen tullessaan usein myös meriteitse.

    18. Soveltuvatko tuotteenne elintarvikekäyttöön?

    Useat tuotteemme ovat tuttuja elintarvikkeiden lisäaineluetteloista. Kaikki tuotteemme ovat kuitenkin teknistä laatua ja tarkoitettu pintakäsittelyaineiksi, eivätkä siksi sovellu elintarvikekäyttöön.

    19. Soveltuvatko pigmenttinne ihomaalien ja kosmetiikan valmistamiseen?

    Valikoimassamme olevat pigmentit ovat teknistä laatua, ja tarkoitettu maalien valmistamiseen. Emme valitettavasti voi suositella tai taata niiden soveltuvuutta kosmetiikkakäyttöön.

    20. Toimitatteko tuotteitanne jälleenmyyjille?

    Toimitamme tuotteita kaikille asiakkaillemme samoin ehdoin. Mikäli haluat tuotteitamme jälleenmyyntiin, voit tilata ne verkkokaupastamme normaalisti joko yksityis- tai yritysasiakkaana. Emme kuitenkaan tarjoa tuotteille erityisiä jälleenmyyjäalennuksia, eikä meillä ole jälleenmyyjäverkostoa.

    Tietoa meistä



    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot


    Yleistä

    Kymin Palokärki varaa oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilman etukäteisilmoitusta julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot. Sen vuoksi sinun tulee tarkistaa toimitusehdot joka kerta, kun olet tekemässä tilausta.

    Kaikki verkkokaupassamme esitetyt hinnat sisältävät alv 24 % (kirjat alv 10 %). Tuotteiden hinnat ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi. Tuotteiden hinnat sekä mahdolliset kampanja- tai asiakasalennukset voivat muuttua ilman etukäteisilmoitusta.

    Myynti yrityksille

    Mikäli tilaaja antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen ja y-tunnuksen, katsotaan että tilaus tulee yritysasiakkaalle. Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja. Yritys voi tilata tuotteita kaikille avoimesta verkkokaupastamme, tai rekisteröityä halutessaan yritysverkkokauppaamme asiakkaaksi. Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi myös hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä.

    Toimitusehdot yritysasiakkaille löytyvät täältä.

    1. Tilaaminen

    Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta.

    Lisää halutut tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle, jossa annetaan toimitusosoite, sekä valitaan toimitustapa ja maksutapa. Tilaaminen edellyttää myös toimitusehtojemme hyväksymistä. Kun asiakastiedot, toimitus- ja maksutapa on valittu, ja olet hyväksynyt toimitusehtomme, voit hyväksyä ja lähettää tilauksen, jonka jälkeen verkkokauppamme siirtää sinut maksunvälityspalveluntarjoajamme sivulle.

    Kun olet maksanut tilauksen, rekisteröityy tilaus Kymin Palokärjen järjestelmään, ja tästä ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle näytöllä ja sähköpostitse.

    Tuotteita myy Kymin Palokärki (y-tunnus 2123109-4). Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tuotevalikoimamme ja hintamme ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi.

    2. Tietosuoja ja asiakkaaksi rekisteröityminen

    Kymin Palokärki on henkilötietojen rekisterinpitäjä. Palvellaksemme sinua mahdollisimman hyvin, tarvitsemme sinusta tiettyjä henkilötietoja, joita käsittelemme tietosuojaselosteemme mukaisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseen tästä.

    Asiakkaaksi rekisteröityminen on vapaaehtoista ja verkkokaupasta voi hyvin tilata ilman rekisteröitymistäkin. Asiakkaaksi rekisteröitymällä voit myöhemmin tarkastella tilaushistoriaasi omalla asiakassivullasi.

    Yritysverkkokauppamme (b2b.kyminpalokarki.fi) edellyttää rekisteröitymistä ja yritysasiakastilin avaamista.

    Yritysasiakastili (B2B-asiakastili) voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta) tai yhteisölle (säätiö, yhdistys).

    3. Maksutavat

    3.1 Maksu verkkokaupassa (Paytrail)

    Verkkokauppatilaukset voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:

    • Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
    • Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express
    • Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo ja Apple Pay

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Kymin Palokärjen asiakaspalveluun.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    www.paytrail.com

    3.2 Lasku yrityksille ja yhteisöille

    Mikäli tilaaja antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja.

    Yritysasiakastili voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta), kunnalle tai yhteisölle (ry, säätiö). Voit täyttää yritysasiakatilihakemuksen verkkokaupassamme täällä.

    Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä. Laskutustilin avaamisen jälkeen yritysasiakas voi tilata tuotteita verkkokaupastamme myös laskulla. Tarkistamme laskutustiliä hakevan yrityksen luottotiedot. Laskutustilin avaaminen edellyttää myönteistä luottopäätöstä.

    - Maksuaika 10 vrk, laskutuslisä 5,00 €
    - pidennetty maksuaika 30 vrk, laskutuslisä 10,00 € + 1,5 % tilauksen loppusummasta.
    - Viivästyskorko 12 %.

    Erääntyneet saatavamme siirretään eräpäivän jälkeen perintäyhtiö Visma Financial Solutions Oy:lle, joka vastaa erääntyneiden saataviemme maksuhuomautuksista ja perinnästä. Perintäyhtiö vastaa myös laskuihimme liittyvien viivästys- ja perintäkulujen perinnästä.

    Pidätämme oikeuden evätä yritykseltä mahdollisuuden laskulla tilaamiseen, jolloin tilaukset voidaan maksaa tilauksen yhteydessä verkkokauppamme tarjoamilla maksutavoilla.

    4. Tilaus- ja maksuvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaus- ja maksutietosi.

    Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota viivytyksettä yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelumme kanssa pidä aina tilausnumerosi saatavilla.

    Tarkasta aina, että lähetyksen sisältö vastaa tilausvahvistuksella ilmoitettua tuotelistausta.

    5. Tilausten toimitus

    Toimitamme tuotteita Suomeen, Ruotsiin, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Tanskaan, Saksaan, Alankomaihin, Itävaltaan, Luxemburgiin, Belgiaan, Ranskaan ja Espanjaan. Tilaukset toimitetaan verkkokaupan kassalla esitellyillä toimitustavoilla, joista asiakas valitsee itselleen sopivimman. Jokainen lähetys saa seurantakoodin, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata seurantapalvelun kautta.

    Kymin Palokärki pidättää itsellään oikeuden muuttaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa, sillä tuotteidemme ominaispainot vaihtelevat hyvin paljon. Tästä syystä voi tilauksen pakkaamisen yhteydessä joskus käydä ilmi, että sitä ei voida toimittaa tilaksen yhteydessä valitulla toimitustavalla. Ilmoitamme aina tilauksen toimitustavan vaihdosta asiakkaalle.

    Tuotteet voi myös tilata noudettavaksi varastomyymälästämme ilman toimituskuluja. HUOMIOI VARASTOMYYMÄLÄN AUKIOLOAJAT!

    6. Toimitusajat

    Tilausten normaali käsittelyaika varastotuotteille on n. 2-5 arkipäivää. Kun tilaus lähtee varastoltamme, saapuu se perille määräasemalle yleensä n. 1-3 arkipäivän kuluessa (Suomessa) riippuen toimitusosoitteesta sekä verkkokauppamme kassalla valitusta toimitustavasta.

    Kymin Palokärki ei voi vaikuttaa logistiikkayhtiöiden kuljetusaikatauluihin, eikä vastaa tullin tai viranomaisten toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä.

    Jos tuotetta ei ole varastossa, on sen kohdalla maininta "Tilaustuote. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää". Tämä tarkoittaa, että tuote on joko tilapäisesti loppu ja täydennystoimitus on matkalla varastoomme, tai että vastaanotettuamme tilauksenne valmistamme tuotteen tai tilaamme tuotetta toimittajaltamme seuraavan normaalin tilauksemme yhteydessä. Saamme yleensä tuotteen valmistettua tai varastoon sekä tilauksen käsiteltyä tuotteen kohdalla ilmoitetun käsittelyajan puitteissa.

    Mikäli tuotetta on osittain varastossa (esimerkiksi kun tilataan 3 kpl tuotetta, mutta varastossa on vain 2 kpl), ilmoitetaan tästä ostoskorinäkymässä sekä verkkokaupan kassalla. Samalla kerrotaan tilauksen arvioitu käsittelyaika.

    Mikäli jotain tuotetta ei ole heti saatavilla, jää tilaus odottamaan kunnes kaikki tuotteet ovat saatavilla. Ilmoitamme aina jos toimitusaika venyy arvioidusta.

    HUOMAATHAN, ETTÄ JOILLAKIN TUOTTEILLA TOIMITUSAIKA VOI OLLA KOVIN PITKÄ (ESIM. ERIKOISSÄVYTYKSET JA TILAUSSÄVYTYKSET). EMME VALITETTAVASTI VOI VAIKUTTAA VALMISTAJAN KÄSITTELYAIKOIHIN TAI KULJETUSLIIKKEEN AIKATAULUIHIN. VAHVA SUOSITUKSEMME ON, ETTÄ ASIAKKAAMME EI JÄRJESTÄ TALKOITA, PALKKAA TYÖNTEKIJÖITÄ, TAI VUOKRAA NOSTIMIA JA TELINEITÄ ENNEN KUIN KAIKKI TYÖSSÄ TARVITTAVAT TUOTTEET ON TOIMITETTU.

    Lähetämme sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja lähdössä varastoltamme.

    7. Toimituskulut

    Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta, tilauksen painosta sekä siitä, sisältääkö tilaus vaaralliseksi luokiteltuja aineita (VAK-tuotteita). Näet lähetykselle mahdolliset tomitustavat sekä eri toimitustapojen hinnat verkkokaupan kassalla ennen tilauksen vahvistamista.

    Voimme tarjota ilmaisia tai edullisempia toimituksia kampanjoiden yhteydessä esimerkiksi tietyn ostorajan ylittäville tilauksille. Ilmaiset tai edullisemmat toimitustavat eivät välttämättä koske kaikkia toimitustapoja, sillä mahdollisia toimitustapoja rajoittaa esimerkiksi tilauksen sisältö, paino, sekä lähetyksen pakettimäärä.

    8. Palautus- ja peruutusehdot

    • Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus palauttaa tilauksesi tai osan siitä 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Muista, että tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa.
    • Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Toimitusehdot yritysasiakkalle.
    • Asiakas vastaa palautuskuluista.
    • Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tilauksesta (esim. sävytetyt maalit), tai tuotteita, jotka on tilattu nimenomaan asiakkaalle.
    • Jos sait rikkinäisen tai viallisen tuotteen, pahoitteelemme tapahtunutta! Tee vahinkoilmoitus rahdin kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteys asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse 010 321 2860 (ma-pe 9-16) asian selvittämiseksi.

    8.1 Haluatko palauttaa tuotteen?

    Jos haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamaasi tuotteen, on kuluttaja-asiakkaalla kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

    Palautus- ja peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Yleiset toimitusehdot yrityksille löytyvät täältä.

    Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

    Muistathan, että palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uuden veroinen.

    Etämyynnissä kuluttajansuojalaki edellyttää mahdollisuutta tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tästä syystä maalipurkkeja ei saa avata, eikä pigmenttipurkkien sinettiä rikkoa. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä myyntikunnossa.

    Noutovarastoltamme (Rautapolku 8, 07310 Sannainen) ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

    HUOM: Tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos juuri asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus tavarantoimittajalta on valmistunut. Palautusoikeus ei siis koske maalien erikoissävytyksiä, tilauksesta valmistettavia tai sävytettäviä tuotteita tai asiakkaalle erikseen tilattavia muita kuin varastossa pidettäviä eri tuotteiden pakkauskokoja.

    8.2 Tilauksen peruuttaminen

    Jos emme ole vielä ehtineet lähettää, valmistaa tai valmistuttaa tuotetta sinulle, voit peruuttaa tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Jos olet jo vastaanottanut tuotteet, kuluttaja-asiakkaalla on aina tilauksen vastaanottamisesta laskettuna 14 päivän peruutusoikeus käyttämättömille tuotteille. Peruutuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme.

    Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi (ks. kohta 8.3).

    HUOM: Tuotteella ei ole peruutusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos nimenomaisesti asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus valmistajalta on valmistunut.

    8.3 Toimitetun tilauksen noutamatta jättäminen

    Tilauksen noutamatta jättämistä noutopisteestä ei katsota peruuttamiseksi, emmekä myöskään tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Noutamattomana meille palautuneen tilauksen kohdalla palautamme tilauksesta maksetun summan, josta vähennetään palautuskulut sekä palautuksen käsittelykulut 7,50 €.

    8.4 Tilaaja vastaa palautuskustannuksista

    Emme tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Voit palauttaa tilauksen tai sen osan meille esimerkiksi Matkahuollon bussipakettina omalla kustannuksellasi.

    Emme ota vastaan palautuksia, jotka on lähetetty meille ilman että asiasta on erikseen sovittu etukäteen.

    Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

    8.5 Maksujen palautus

    Kun palautus on saapunut meille, palautamme tuotteiden hinnan sekä tilauksenne yhteydessä veloitetut toimituskulut 14 päivän kuluessa sille maksuvälineelle, jolla tilaus alunperin maksettiin.

    Mikäli palautus sisältää vain osan tilauksen tuotteista, ei toimituskuluja palauteta.

    8.6 Palautusohjeet

    Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

    Suosittelemme palautuksiin Matkahuoltoa. Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

    Pakkaa tuotteet mahdollisimman hyvin, kätevimmin pakettiin jossa tilaus toimitettiin. Täytä ja laita pakettiin mukaan palautuslomake, joka on tulostettavissa sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen kautta.

    Palautusosoite on:
    Kymin Palokärki
    Rautapolku 8
    07310 Porvoo

    Huomioithan, että tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuotetta on käytetty, tuotepakkaus (esim. pigmentti- tai maalipurkki) on avattu, tai se ei muuten ole myyntikunnossa, emme valitettavasti voi hyvittää tuotteen hintaa.

    9 Ongelmatilanteet

    9.1 Onko tilaus lähetetty, mutta se ei tunnu saapuvan perille?

    Ilmoitamme toimitustavan kohdalla toimitusaika-arvion lähetykselle. Paketit saapuvat lähes poikkeuksetta perille mainitussa ajassa. Mikäli lähetys ei mainitussa ajassa ole saapunut perille, tarkista ensin lähetyksen seurantatiedoista, missä lähetys on kulkenut. Joissakin tilanteissa lähetys saattaa hetkellisesti jumittua matkalle. Mikäli seurantatiedoissa ei näy minkäänlaisia merkintöjä parin arkipäivän kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme ryhtyä selvittämään lähetyksen sijaintia ja toimitusaikaa.

    Kymin Palokärki ei vastaa tullin tai viranomaisten toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä. Huomaathan, että Kymin Palokärki ei myöskän
    voi vaikuttaa lähettämämme lähetysten toimitusaikatauluihin. Voimme vain avustaa lähetyksen sijainnin selvittämisessä.

    9.2 Saitko väärän tuotteen tai oliko tuotteessa virhe?

    Pahoittelemme tapahtunutta! Ilmoitathan virheestä heti asiakaspalveluumme jotta voimme sopia toimitetun tuotteen palautuksesta ja korvaamisesta. Pyrimme korvaamaan virheen ensisijaisesti toimittamalla oikean tuotteen mahdollisimman pian. Jos tämä ei ole mahdollista palautamme tuotteesta maksetun hinnan käyttämällesi maksuvälineelle.

    9.3 Oliko tuote vaurioitunut?

    Pahoittelemme tapahtunutta! Pyrimme aina pakkaamaan lähetyksemme hyvin, jotta tuotteet saapuisivat ehjinä perille, mutta valitettavasti kovakourainen käsittely matkalla voi aiheuttaa sen, ettei tuote saavukaan perille ehjänä. Tee tällaisessa tilanteessa välittömästi vahinkoilmoitus rahdin kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta ja viallisen tuotteen palautuksesta. Korvaava lähetys toimitetaan samalla toimitustavalla kuin alkuperäinen lähetys.

    HUOM!

    Kaikissa kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16). Puhelun hinta kiinteän verkon liittymästä 8,35 snt/puh + 6,00 snt/min ja matkaviestinverkon liittymästä 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.

    Ostoskoriin käytetyt lahjakortit