Tietosuojaseloste

Jotta voimme palvella sinua mahdollisimman hyvin, edellyttää se, että keräämme ja käsittelemme joitakin sinua koskevia tietoja.

Arvostamme yksityisyyttäsi ja olemme sitoutuneet suojaamaan sitä tämän tietosuojaselosteen, voimassa olevan lainsäädännön sekä yleisen hyvän liiketoimintatavan mukaisesti.

Tämä tietosuojaseloste sisältää EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimusten mukaisesti tietoa siitä, mitä henkilötietoja keräämme, millä periaattein sitä käsittelemme sekä mitä oikeuksia ja vaikuttamismahdollisuuksia sinulla on tietojasi koskien.

Sisältö

  1. Yleistä
  2. Käsittelyn tarkoitukset
  3. Henkilötietojen tietosisällöt
  4. Tietojen käsittelyn perusteet
  5. Käsittelijät ja luovutukset
  6. Tietojen siirrot EU/ETA-alueen ulkopuolelle
  7. Tietojen säilytysajat
  8. Tietojen suojaaminen
  9. Tietojen antamisen pakollisuus
  10. Evästeiden käyttö
  11. Reksiteröidyn oikeudet
  12. Oikeuksien toteuttaminen
  13. Tietosuojaselosteen päivittäminen
  14. Yhteystiedot tietosuoja-asioissa

1. Yleistä

Kymin Palokärki (y-tunnus 2123109-4) käsittelee sinua koskevaa henkilötietoa tämän tietosuojaselosteen ja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, joten pyydämme sinua lukemaan tämän tietosuojaselosteen huolellisesti.

Käyttämällä palvelujamme tai verkkosivustojamme tai ottamalla meihin yhteyttä hyväksyt, että käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja tämän tietosuojaselosteen mukaisesti. Mikäli et hyväksy näitä ehtoja, emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

2. Mihin tarkoitukseen henkilötietojani kerätään ja käsitellään?

Keräämme, säilytämme ja käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja vain ennalta määriteltyihin käyttötarkoituksiin:

  • asiakassuhteen hoito ja asiakasviestintä
  • asiakaspalvelu ja yhteydenottopyyntöihin vastaaminen
  • palveluidemme toteuttaminen ja kehittäminen
  • palveluidemme ja tuotteidemme käytön seuranta ja analysointi
  • asiakkaiden segmentointi personoitujen sisältöjen tarjoamiseksi tuotteissa ja palveluissa
  • palveluidemme ja tuotteidemme turvallisuuden varmistaminen ja väärinkäytösten selvittäminen
  • asiakas-, mielipide- ja markkinatutkimukset
  • liiketoimintamme kehittäminen
  • markkinoinnin ja mainonnan kohdentaminen
  • suoramarkkinointi

Emme suorita rekisteröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai niihin liittyvää automaattiseen päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä.

3. Mitä henkilötietoja minusta kerätään ja mistä lähteistä?

Keräämme sinua koskevia henkilötietoja pääasiassa sinulta itseltäsi yhteydenottojen sekä verkkokauppamme käytön yhteydessä. Keräämme tietoja myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä.

Kun esimerkiksi teet ostoksen verkkokaupassamme, meidän on tiedettävä kuka olet ja mihin haluat että ostoksesi toimitetaan, sekä lisäksi yhteystietosi, kuten puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Näiden tietojen avulla voimme vastaanottaa maksun, käsitellä tilauksesi ja toimittaa sen oikeaan osoitteeseen sekä olla tarvittaessa yhteydessä sinuun.

Itse toimittamiesi tietojen lisäksi keräämme verkkosivuistoillamme tietoa myös evästein sivustojemme käytön analysointia ja kehittämistä sekä markkinoinnin ja mainonnan kohdentamista varten.

Lisäksi keräämme tietoja julkisista lähteistä, kuten kaupparekisteristä ja yritysrekisteristä sekä muilta yrityspäättäjätietoja toimittavilta tahoilta. Näistä lähteistä keräämämme tiedot sisältävät yritystietoja sekä yritysten päättäjien yhteystietoja, kuten nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

4. Millä perusteilla henkilötietoja käsitellään?

Käsittelemme henkilötietoja usealla lain edellyttämällä perusteella. Käsittelyn oikeusperuste riippuu suhteestamme sinuun. Oheisesta taulukosta näet henkilötietojemme käsittelyn oikeusperusteet ja esimerkkejä käsittelytoimista.

OikeusperusteEsimerkki käsittelytoimista
Sopimussuhde tai sopimuksen tekemistä edeltävät toimenpiteetKäsittelemme asiakkaidemme tietoja kaikkia kohdassa 2 mainittuja käyttötarkoituksia varten sopimussuhteeseen perustuen.
Lakisääteinen velvoiteSäilytämme ja käsittelemme asiakastietoja esimerkiksi kirjanpitoamme varten kirjanpitolain mukaisesti.
Rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutetut edutMikäli meillä ei ole sopimussuhdetta sinuun, käsittelemme tietojasi
oikeutettuun etuun perustuen. Tällaisia käsittelytoimia ovat esimerkiksi
asiakaspalvelu ja yhteydenottopyyntöihin vastaaminen,
verkkosivustojemme kävijäseuranta ja kehittäminen sekä palveluidemme
tietoturvan varmistaminen ja mahdollisten väärinkäytöstilanteiden
selvittäminen. Yritysten edustajien henkilötietojen käsittely
markkinointitarkoituksissa perustuu myös oikeutettuun etuun.
SuostumusRekisteröityessäsi asiakkaaksi verkkokaupassamme
käsittelemme tietojasi kohdassa 2 mainittuja käyttötarkoituksia varten suostumukseesi perustuen.

5. Kuka käsittelee tietojani ja luovutetaanko niitä kolmansille osapuolille?

Tietojasi käsittelee yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt tehtäviään suorittaessaan. Käytämme toiminnassamme kuitenkin myös kolmansien osapuolten tietojärjestelmiä tietojen tallennukseen ja käsittelyyn. Huolehdimme tällöin muun muassa sopimuksin siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti ja lainmukaisesti.

Luovutamme tietoja palvelun tuottamisen mahdollistamiseksi tietotekniikka-, maksunvälitys-, logistiikka- ja kirjanpitoalalla toimiville yhteistyökumppaneillemme. Tyypillinen tilanne on tehdessäsi tilauksen verkkokaupassamme. Ostotapahtumassa kolmansia osapuolia ovat verkkokauppaohjelmistopalveluntarjoaja, maksunvälityspalveluntarjoaja tai taloushallintojärjestelmäpalveluiden tarjoaja sekä logistiikkapalveluntarjoaja. Verkkokauppatilauksen yhteydessä annetut henkilötiedot tallentuvat kolmansien osapuolien järjestelmiin verkkokauppaohjelmistomme kautta.

Saatamme myös luovuttaa tietoja muutoin sopimusvelvoitteiden täyttämiseksi taikka lain tai toimivaltaisen viranomaisen sitä edellyttäessä. Saatamme myös luovuttaa tietojasi, mikäli olisimme osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.

6. Luovutetaanko tietojani EU:n ulkopuolelle?

Suosimme sellaisia palveluntarjoajia, joiden palvelimet sijaitsevat EU-alueella. Palveluntarjoajamme saattaa toiminnassaan kuitenkin käyttää myös sellaisia hyvämaineisia ja luotettavia ulkopuolisia palveluntarjoajia, joiden palvelimet sijaitsevat EU:n ulkopuolella, jolloin tietoja siirretään rajatusti myös EU:n / ETA:n ulkopuolelle. Palveluntarjoajamme huolehtivat tällöin muun muassa sopimuksin siitä, että tietojesi luottamuksellisuus säilyy ja että tietoja käsitellään myös muutoin lainmukaisesti.

7. Kauanko henkilötietojani säilytetään?

Säilytämme henkilötietojasi vain niin kauan, kun on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.

Pyrimme päivittämään tietoja sekä poistamaan tarpeettomia tietoja säännöllisesti. Poistamme lähtökohtaisesti yli kaksi vuotta käyttämättömänä olleet tiedot, edellyttäen ettei tietojen säilyttämiselle ole muuta, esimerkiksi palveluidemme turvallisuuden varmistamiseen liittyvää, tai lakisääteistä perustetta.

Huomaathan, että esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään kirjanpitoaineistoa  vähintään kuuden (6) vuoden ajan tilikauden päättymisestä lukien.

8. Miten tietojani säilytetään ja suojataan?

Tietojasi säilytetään palveluntarjoajiemme palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen mukaisesti. Huolehdimme siitä, että käsittely täyttää sovellettavan lainsäädännön vaatimukset ja suojatoimet, joilla pyritään estämään henkilötietojen vahingossa tapahtuva tai lainvastainen tuhoaminen, hävittäminen, muuttaminen, luvaton luovuttaminen taikka luvaton pääsy tietoihin.

Keräämämme ja käsittelemämme henkilötiedot pidetään luottamuksellisina ja pääsy niihin on rajattu vain työssään tietoja tarvitseville henkilöille. Sitoudumme myös olemaan luovuttamatta ja paljastamatta henkilötietoja muille kuin sellaisille työntekijöille tai muille henkilöille (ml. mahdolliset alihankkijat), joiden on tarpeen tuntea kyseinen tieto sovittua tarkoitusta varten ja jotka ovat palvelu- tai muiden sopimustensa perusteella taikka lakisääteisesti velvollisia pitämään tiedon luottamuksellisena. Pääsy henkilötietoihisi on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.

9. Onko tietojen antaminen pakollista ja mitä seuraa siitä että en anna niitä?

Jos et anna henkilötietoja tai salli niiden käsittelyä tämän tietosuojaselosteen mukaisin periaattein, emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua ja täyttämään toimintamme tarkoitusta. Jos et halua että käsittelemme tietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, pyydämme että et toimita meille mitään tietoja.

Voit myös aina asioida kaupassamme, jossa asiakaspalvelu ja ostotapahtuma voidaan toteuttaa antamatta mitään henkilötietoja.

10. Käytetäänkö verkkosivulla evästeitä ja mitä ne ovat?

Käytämme verkkosivustoillamme evästeitä, jotta voisimme tarjota parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen sivustojemme ja palvelujemme käyttäjille.

Evästeet ovat lyhyitä tekstitiedostoja, jotka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeiden avulla saamme tietoa siitä, miten verkkokauppaamme käytetään. Hyödynnämme tietoa palveluidemme ja verkkokauppamme kehittämisessä, käytön analysoinnissa sekä markkinoinnin ja mainonnan kohdentamisessa ja optimoinnissa.

Voit sallia tai kieltää evästeiden käytön käyttämäsi selaimen asetuksista. Useimmat selaimet sallivat evästeet automaattisesti. Huomaathan, että evästeiden estäminen saattaa joissakin tilanteissa rajoittaa verkkokauppamme toimivuutta.

11. Millaisia oikeuksia ja vaikutusmahdollisuuksia minulla on?

REKISTERÖIDYN OIKEUSMITÄ SE TARKOITTAA?
Suostumuksen peruuttaminenMikäli käsittelemme tietojasi suostumuksesi perusteella, voit milloin
tahansa peruuttaa suostumuksen ilmoittamalla siitä meille. Voit myös
kieltää tietojesi käytön suoramarkkinointiin koska tahansa jokaisesta
markkinointitarkoituksessa lähettämässämme sähköpostiviestistä löytyvää
"Poistu postituslistalta" -linkkiä klikkaamalla.
Pääsy tietoihinSinulla on oikeus saada meiltä vahvistus siitä, käsittelemmekö sinua
koskevia henkilötietoja sekä saada tietää, mitä sinua koskevia
henkilötietoja käsittelemme. Lisäksi sinulla on oikeus saada täydentäviä
tietoja henkilötietojesi käsittelyn perusteista.
Oikeus saada virheet korjatuksiSinulla on oikeus pyytää sinua koskevien virheellisten tai vanhentuneiden taikka muuten puutteellisten tietojen korjaamista.
Oikeus tietojen poistamiseenSinulla on oikeus pyytää sinua koskevien tietojen poistamista
esimerkiksi jos tietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon ne
on kerätty tai jos perut suostumuksesi, jonka perusteella olemme
tietojasi käsitelleet.
Oikeus kieltää suoramarkkinointiVoit kieltää henkilötietojesi käsittelyn suoramarkkinointitarkoituksiin
koska tahansa klikkaamalla sähköpostiviestiemme lopusta löytyvää "Poistu
postituslistalta"-linkkiä, tai ilmoittamalla asiasta
asiakaspalveluumme. Jos asiakkaanamme kiellät tietojesi käytön
suoramarkkinointiin, lähetämme sinulle vain asiakassuhteen hoitoon
tarpeellisia viestejä.
Oikeus vastustaa käsittelyäMikäli käsittelemme henkilötietojasi yleisen edun taikka oikeutetun
etumme perusteella, sinulla on oikeus vastustaa sinua koskevien
henkilötietojen käsittelyä siltä osin, kuin käsittelylle ei ole olemassa
sellaista huomattavaa syytä, joka syrjäyttäisi sinun oikeutesi taikka
käsittely ei ole tarpeen oikeudellisen vaateen hoitamiseksi. Huomaathan,
että tässä tilanteessa emme todennäköisesti pysty enää palvelemaan
sinua.
Oikeus rajoittaa käsittelyäSinulla on tietyissä tilanteissa oikeus vaatia, että rajoitamme
henkilötietojesi käsittelyä. Esimerkiksi jos tiedot ovat mielestäsi
väärin, jolloin voimme rajoittaa käsittelyä tietojen
paikkaansapitävyyden tarkistamisen ajaksi tai jos käsittely on
mielestäsi lainvastaista, etkä halua tietojasi poistettavan.
Oikeus saada tiedot siirretyksiMikäli olemme käsitelleet tietojasi suostumuksesi perusteella tai
sopimuksen täyttämiseksi, sinulla on oikeus saada meille sähköisesti
toimittamasi tiedot koneellisesti luettavassa, yleisesti käytetyssä muodossa, jotta tiedot voitaisiin siirtää toiselle palveluntarjoajalle, jos se on teknisesti mahdollista.
Oikeus vastustaa automaattista käsittelyä ja profilointiaEmme suorita rekistöröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa
profilointia tai automaattiseen päätöksentekoon johtavaa tietojen
käsittelyä.

12. Miten voin toteuttaa oikeuteni?

Voit toteuttaa edellä kuvatut oikeutesi ottamalla meihin yhteyttä esimerkiksi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Tarkemmat yhteystiedot löydät tämän dokumentin lopusta. Varauduthan todistamaan henkilöllisyytesi, mikäli yhteydenottosi koskee omien henkilötietojesi käsittelyä.

Tietosuoja-asetus edellyttää, että henkilötietojen kysyjä pystytään tunnistamaan. Tästä johtuen emme luovuta mitään henkilötietoja puhelimitse. Luovuttamista varten kysyjän yhteystietojen on vastattava rekisterissämme olevia tietoja.

Mikäli katsot, että henkilötietojesi käsittely ei ole lainmukaista, voit myös tehdä valituksen toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle. Tietosuojavaltuutetyn yhteystiedot löydät tietosuojavaltuutetun sivuilta.

13. Voidaanko tätä tietosuojaselostetta päivittää?

Päivitämme tietosuojaselosteen sisältöä toimintamme kehittyessä ja/tai lainsaadännön muuttuessa, joten pyydämme sinua käymään tällä sivulla aika ajoin. Löydät tietosuojaselosteen viimeisimmän päivityspäivämäärän tämän dokumentin lopusta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen pyritään ilmoittamaan rekisteröidyille ehtojen päivityksen yhteydessä.

14. Miten voin ottaa yhteyttä tietosuoja-asioissa?

Helpoiten otat meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Tietosuoja-asetus edellyttää, että henkilötietojen kysyjä pystytään tunnistamaan. Tästä johtuen emme luovuta mitään henkilötietoja puhelimitse. Luovuttamista varten kysyjän yhteystietojen on vastattava rekisterissämme olevia tietoja.

REKISTERINPITÄJÄ
Kymin Palokärki
Rautapolku 8
07310 Sannainen
+358 10 3212 860
[email protected]

Tietosuojaseloste voimassa 25.5.2018 alkaen. Päivitetty 12.3.2020

Tietoa meistä



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot


Yleistä

Kymin Palokärki varaa oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilman etukäteisilmoitusta julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot. Sen vuoksi sinun tulee tarkistaa toimitusehdot joka kerta, kun olet tekemässä tilausta.

Kaikki verkkokaupassamme esitetyt hinnat sisältävät alv 24 % (1.9.2024 alkaen 25,5 %). Tuotteiden hinnat ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi. Tuotteiden hinnat sekä mahdolliset kampanja- tai asiakasalennukset voivat muuttua ilman etukäteisilmoitusta.

Myynti yrityksille

Mikäli tilaaja antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen ja y-tunnuksen, katsotaan että tilaus tulee yritysasiakkaalle. Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja. Yritys voi tilata tuotteita kaikille avoimesta verkkokaupastamme, tai rekisteröityä halutessaan yritysverkkokauppaamme asiakkaaksi. Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi myös hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä.

Toimitusehdot yritysasiakkaille löytyvät täältä.

1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta.

Lisää halutut tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle, jossa annetaan toimitusosoite, sekä valitaan toimitustapa ja maksutapa. Tilaaminen edellyttää myös toimitusehtojemme hyväksymistä. Kun asiakastiedot, toimitus- ja maksutapa on valittu, ja olet hyväksynyt toimitusehtomme, voit hyväksyä ja lähettää tilauksen, jonka jälkeen verkkokauppamme siirtää sinut maksunvälityspalveluntarjoajamme sivulle.

Kun olet maksanut tilauksen, rekisteröityy tilaus Kymin Palokärjen järjestelmään, ja tästä ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle näytöllä ja sähköpostitse.

Tuotteita myy Kymin Palokärki (y-tunnus 2123109-4). Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tuotevalikoimamme ja hintamme ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi.

2. Tietosuoja ja asiakkaaksi rekisteröityminen

Kymin Palokärki on henkilötietojen rekisterinpitäjä. Palvellaksemme sinua mahdollisimman hyvin, tarvitsemme sinusta tiettyjä henkilötietoja, joita käsittelemme tietosuojaselosteemme mukaisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseen tästä.

Asiakkaaksi rekisteröityminen on vapaaehtoista ja verkkokaupasta voi hyvin tilata ilman rekisteröitymistäkin. Asiakkaaksi rekisteröitymällä voit myöhemmin tarkastella tilaushistoriaasi omalla asiakassivullasi.

Yritysverkkokauppamme (b2b.kyminpalokarki.fi) edellyttää rekisteröitymistä ja yritysasiakastilin avaamista.

Yritysasiakastili (B2B-asiakastili) voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta) tai yhteisölle (säätiö, yhdistys).

3. Maksutavat

3.1 Maksu verkkokaupassa (Paytrail)

Verkkokauppatilaukset voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo ja Apple Pay

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Kymin Palokärjen asiakaspalveluun.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

3.2 Lasku yrityksille ja yhteisöille

Mikäli tilaaja antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja.

Yritysasiakastili voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta), kunnalle tai yhteisölle (ry, säätiö). Voit täyttää yritysasiakatilihakemuksen verkkokaupassamme täällä.

Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä. Laskutustilin avaamisen jälkeen yritysasiakas voi tilata tuotteita verkkokaupastamme myös laskulla. Tarkistamme laskutustiliä hakevan yrityksen luottotiedot. Laskutustilin avaaminen edellyttää myönteistä luottopäätöstä.

- Maksuaika 10 vrk, laskutuslisä 5,00 €
- pidennetty maksuaika 30 vrk, laskutuslisä 10,00 € + 1,5 % tilauksen loppusummasta.
- Viivästyskorko 12 %.

Erääntyneet saatavamme siirretään eräpäivän jälkeen perintäyhtiö Visma Financial Solutions Oy:lle, joka vastaa erääntyneiden saataviemme maksuhuomautuksista ja perinnästä. Perintäyhtiö vastaa myös laskuihimme liittyvien viivästys- ja perintäkulujen perinnästä.

Pidätämme oikeuden evätä yritykseltä mahdollisuuden laskulla tilaamiseen, jolloin tilaukset voidaan maksaa tilauksen yhteydessä verkkokauppamme tarjoamilla maksutavoilla.

4. Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaus- ja maksutietosi.

Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota viivytyksettä yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelumme kanssa pidä aina tilausnumerosi saatavilla.

Tarkasta aina, että lähetyksen sisältö vastaa tilausvahvistuksella ilmoitettua tuotelistausta.

5. Tilausten toimitus

Toimitamme tuotteita Suomeen, Ruotsiin, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Tanskaan, Saksaan, Alankomaihin, Itävaltaan, Luxemburgiin, Belgiaan, Ranskaan ja Espanjaan. Tilaukset toimitetaan verkkokaupan kassalla esitellyillä toimitustavoilla, joista asiakas valitsee itselleen sopivimman. Jokainen lähetys saa seurantakoodin, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata seurantapalvelun kautta.

Kymin Palokärki pidättää itsellään oikeuden muuttaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa, sillä tuotteidemme ominaispainot vaihtelevat hyvin paljon. Tästä syystä voi tilauksen pakkaamisen yhteydessä joskus käydä ilmi, että sitä ei voida toimittaa tilaksen yhteydessä valitulla toimitustavalla. Ilmoitamme aina tilauksen toimitustavan vaihdosta asiakkaalle.

Tuotteet voi myös tilata noudettavaksi varastomyymälästämme ilman toimituskuluja. HUOMIOI VARASTOMYYMÄLÄN AUKIOLOAJAT!

6. Toimitusajat

Tilausten normaali käsittelyaika varastotuotteille on n. 2-5 arkipäivää. Kun tilaus lähtee varastoltamme, saapuu se perille määräasemalle yleensä n. 1-3 arkipäivän kuluessa (Suomessa) riippuen toimitusosoitteesta sekä verkkokauppamme kassalla valitusta toimitustavasta.

Kymin Palokärki ei voi vaikuttaa logistiikkayhtiöiden kuljetusaikatauluihin, eikä vastaa tullin tai viranomaisten toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä.

Jos tuotetta ei ole varastossa, on sen kohdalla maininta "Tilaustuote. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää". Tämä tarkoittaa, että tuote on joko tilapäisesti loppu ja täydennystoimitus on matkalla varastoomme, tai että vastaanotettuamme tilauksenne valmistamme tuotteen tai tilaamme tuotetta toimittajaltamme seuraavan normaalin tilauksemme yhteydessä. Saamme yleensä tuotteen valmistettua tai varastoon sekä tilauksen käsiteltyä tuotteen kohdalla ilmoitetun käsittelyajan puitteissa.

Mikäli tuotetta on osittain varastossa (esimerkiksi kun tilataan 3 kpl tuotetta, mutta varastossa on vain 2 kpl), ilmoitetaan tästä ostoskorinäkymässä sekä verkkokaupan kassalla. Samalla kerrotaan tilauksen arvioitu käsittelyaika.

Mikäli jotain tuotetta ei ole heti saatavilla, jää tilaus odottamaan kunnes kaikki tuotteet ovat saatavilla. Ilmoitamme aina jos toimitusaika venyy arvioidusta.

HUOMAATHAN, ETTÄ JOILLAKIN TUOTTEILLA TOIMITUSAIKA VOI OLLA KOVIN PITKÄ (ESIM. ERIKOISSÄVYTYKSET JA TILAUSSÄVYTYKSET). EMME VALITETTAVASTI VOI VAIKUTTAA VALMISTAJAN KÄSITTELYAIKOIHIN TAI KULJETUSLIIKKEEN AIKATAULUIHIN. VAHVA SUOSITUKSEMME ON, ETTÄ ASIAKKAAMME EI JÄRJESTÄ TALKOITA, PALKKAA TYÖNTEKIJÖITÄ, TAI VUOKRAA NOSTIMIA JA TELINEITÄ ENNEN KUIN KAIKKI TYÖSSÄ TARVITTAVAT TUOTTEET ON TOIMITETTU.

Lähetämme sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja lähdössä varastoltamme.

7. Toimituskulut

Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta, tilauksen painosta sekä siitä, sisältääkö tilaus vaaralliseksi luokiteltuja aineita (VAK-tuotteita). Näet lähetykselle mahdolliset tomitustavat sekä eri toimitustapojen hinnat verkkokaupan kassalla ennen tilauksen vahvistamista.

Voimme tarjota ilmaisia tai edullisempia toimituksia kampanjoiden yhteydessä esimerkiksi tietyn ostorajan ylittäville tilauksille. Ilmaiset tai edullisemmat toimitustavat eivät välttämättä koske kaikkia toimitustapoja, sillä mahdollisia toimitustapoja rajoittaa esimerkiksi tilauksen sisältö, paino, sekä lähetyksen pakettimäärä.

8. Palautus- ja peruutusehdot

  • Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus palauttaa tilauksesi tai osan siitä 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Muista, että tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa.
  • Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Toimitusehdot yritysasiakkalle.
  • Asiakas vastaa palautuskuluista.
  • Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tilauksesta (esim. sävytetyt maalit), tai tuotteita, jotka on tilattu nimenomaan asiakkaalle.
  • Jos sait rikkinäisen tai viallisen tuotteen, pahoitteelemme tapahtunutta! Tee vahinkoilmoitus rahdin kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteys asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse 010 321 2860 (ma-pe 9-16) asian selvittämiseksi.

8.1 Haluatko palauttaa tuotteen?

Jos haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamaasi tuotteen, on kuluttaja-asiakkaalla kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Palautus- ja peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Yleiset toimitusehdot yrityksille löytyvät täältä.

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Muistathan, että palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uuden veroinen.

Etämyynnissä kuluttajansuojalaki edellyttää mahdollisuutta tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tästä syystä maalipurkkeja ei saa avata, eikä pigmenttipurkkien sinettiä rikkoa. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä myyntikunnossa.

Noutovarastoltamme (Rautapolku 8, 07310 Sannainen) ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

HUOM: Tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos juuri asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus tavarantoimittajalta on valmistunut. Palautusoikeus ei siis koske maalien erikoissävytyksiä, tilauksesta valmistettavia tai sävytettäviä tuotteita tai asiakkaalle erikseen tilattavia muita kuin varastossa pidettäviä eri tuotteiden pakkauskokoja.

8.2 Tilauksen peruuttaminen

Jos emme ole vielä ehtineet lähettää, valmistaa tai valmistuttaa tuotetta sinulle, voit peruuttaa tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos olet jo vastaanottanut tuotteet, kuluttaja-asiakkaalla on aina tilauksen vastaanottamisesta laskettuna 14 päivän peruutusoikeus käyttämättömille tuotteille. Peruutuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme.

Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi (ks. kohta 8.3).

HUOM: Tuotteella ei ole peruutusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos nimenomaisesti asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus valmistajalta on valmistunut.

8.3 Toimitetun tilauksen noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättämistä noutopisteestä ei katsota peruuttamiseksi, emmekä myöskään tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Noutamattomana meille palautuneen tilauksen kohdalla palautamme tilauksesta maksetun summan, josta vähennetään palautuskulut sekä palautuksen käsittelykulut 7,50 €.

8.4 Tilaaja vastaa palautuskustannuksista

Emme tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Voit palauttaa tilauksen tai sen osan meille esimerkiksi Matkahuollon bussipakettina omalla kustannuksellasi.

Emme ota vastaan palautuksia, jotka on lähetetty meille ilman että asiasta on erikseen sovittu etukäteen.

Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

8.5 Maksujen palautus

Kun palautus on saapunut meille, palautamme tuotteiden hinnan sekä tilauksenne yhteydessä veloitetut toimituskulut 14 päivän kuluessa sille maksuvälineelle, jolla tilaus alunperin maksettiin.

Mikäli palautus sisältää vain osan tilauksen tuotteista, ei toimituskuluja palauteta.

8.6 Palautusohjeet

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Suosittelemme palautuksiin Matkahuoltoa. Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

Pakkaa tuotteet mahdollisimman hyvin, kätevimmin pakettiin jossa tilaus toimitettiin. Täytä ja laita pakettiin mukaan palautuslomake, joka on tulostettavissa sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen kautta.

Palautusosoite on:
Kymin Palokärki
Rautapolku 8
07310 Porvoo

Huomioithan, että tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuotetta on käytetty, tuotepakkaus (esim. pigmentti- tai maalipurkki) on avattu, tai se ei muuten ole myyntikunnossa, emme valitettavasti voi hyvittää tuotteen hintaa.

9 Ongelmatilanteet

9.1 Onko tilaus lähetetty, mutta se ei tunnu saapuvan perille?

Ilmoitamme toimitustavan kohdalla toimitusaika-arvion lähetykselle. Paketit saapuvat lähes poikkeuksetta perille mainitussa ajassa. Mikäli lähetys ei mainitussa ajassa ole saapunut perille, tarkista ensin lähetyksen seurantatiedoista, missä lähetys on kulkenut. Joissakin tilanteissa lähetys saattaa hetkellisesti jumittua matkalle. Mikäli seurantatiedoissa ei näy minkäänlaisia merkintöjä parin arkipäivän kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme ryhtyä selvittämään lähetyksen sijaintia ja toimitusaikaa.

Kymin Palokärki ei vastaa tullin tai viranomaisten toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä. Huomaathan, että Kymin Palokärki ei myöskän
voi vaikuttaa lähettämämme lähetysten toimitusaikatauluihin. Voimme vain avustaa lähetyksen sijainnin selvittämisessä.

9.2 Saitko väärän tuotteen tai oliko tuotteessa virhe?

Pahoittelemme tapahtunutta! Ilmoitathan virheestä heti asiakaspalveluumme jotta voimme sopia toimitetun tuotteen palautuksesta ja korvaamisesta. Pyrimme korvaamaan virheen ensisijaisesti toimittamalla oikean tuotteen mahdollisimman pian. Jos tämä ei ole mahdollista palautamme tuotteesta maksetun hinnan käyttämällesi maksuvälineelle.

9.3 Oliko tuote vaurioitunut?

Pahoittelemme tapahtunutta! Pyrimme aina pakkaamaan lähetyksemme hyvin, jotta tuotteet saapuisivat ehjinä perille, mutta valitettavasti kovakourainen käsittely matkalla voi aiheuttaa sen, ettei tuote saavukaan perille ehjänä. Tee tällaisessa tilanteessa välittömästi vahinkoilmoitus rahdin kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta ja viallisen tuotteen palautuksesta. Korvaava lähetys toimitetaan samalla toimitustavalla kuin alkuperäinen lähetys.

HUOM!

Kaikissa kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16).
Puhelun hinta: pvm/mpm
Paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelumaksun (mpm) suuruus määräytyy soittajan käyttämän operaattorin hinnaston mukaan.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit