Yleistä

Kymin Palokärki varaa oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilman etukäteisilmoitusta julkaisemalla muokatut toimitusehdot. Sen vuoksi sinun
tulisikin tarkistaa toimitusehdot joka kerta, kun olet tekemässä tilausta.

Kaikki verkkokaupassamme esitetyt hinnat sisältävät alv 24 % (kirjat alv 10 %). Tuotteiden hinnat ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi. Tuotteiden hinnat sekä mahdolliset kampanja- tai asiakasalennukset voivat muuttua ilman etukäteisilmoitusta.

1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta. Lisää halutut tuotteet ostoskoriin, ja siirry kassalle, jossa valitaan toimitusosoite, toimitustapa ja maksutapa. Onnistuneen tilauksen jälkeen tilaus rekisteröityy Kymin Palokärjen järjestelmään, ja tästä ilmoitetaan asiakkaalle näytöllä ja sähköpostitse.

Tuotteita myy Kymin Palokärki. Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tuotevalikoimamme ja hintamme ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi.

2. Asiakkaaksi rekisteröityminen

Rekisteröityminen on vapaaehtoista ja verkkokaupasta voi hyvin tilata ilman rekisteröitymistäkin. Asiakkaaksi rekisteröitymällä verkkokauppa tallentaa oman tilaushistoriasi. Lisäksi voit tilata uutiskirjeet, joissa kerromme tuoteuutuuksista sekä eri kampanjoista.

Emme lähetä rekisteröityneille asiakkaille mainoksia ilman asiakkaan erillistä suostumusta.

Yritysverkkokauppamme (b2b.kyminpalokarki.fi) edellyttää rekisteröitymistä ja yritysasiakastilin avaamista.

3. Maksutavat

3.1 Maksu verkkokaupassa, Checkout

Checkout tarjoaa useita maksutapavaihtoehtoja. Käytössäsi ovat verkkopankkimaksut, maksu luottokorteilla sekä mm. GSM-maksaminen.

Lisätietoja Checkoutin tarjoamista maksutavoista löydät täältä.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosreksiteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland on OP:n omistuksessa.

3.2 Lasku yrityksille

Yritysverkkokauppamme asiakkaat (laskutussopimusasiakkaamme sekä jälleenmyyjät) voivat tilata tuotteita b2b-verkkokaupastamme laskulla.

Tavaroiden toimitus laskulla edellyttää myönteistä luottopäätöstä. Laskulle lisätään 5 € laskutuslisä. Laskulla maksuaika 14 vrk ja viivästyskorko 16 %.

Maksukäyttäytymisen perusteella voidaan yritykseltä myöhemmin perua mahdollisuus laskulla tilaamiseen, jolloin tilaukset voidaan maksaa verkkokauppamme tarjoamilla maksutavoilla tilauksen yhteydessä.

4. Tilausten toimitus

Toimitamme tuotteita Suomeen ja Ruotsiin. Tilaukset toimitetaan Matkahuollon välityksellä pakettilähetyksenä joko lähikauppaan, matkahuollon toimipisteeseen tai jakopakettina kotiovelle. Jokainen lähetys saa seurantakoodin, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata seurantapalvelun kautta.

Tuotteet voi myös tilata noudettavaksi myymälästämme ilman toimituskuluja.

5. Toimitusajat

Tilausten käsittelyaika varastotuotteille on 2-5 arkipäivää. Kun tilaus lähtee varastoltamme, saapuu se perille yleensä n. 2 arkipäivän kuluessa (Suomessa).

Jos tuotetta ei ole varastossa, on sen kohdalla maininta "Ei varastossa, toimitusaika n. X-X arkipäivää". Tämä tarkoittaa, että vastaanotettuamme tilauksenne, tilaamme tuotetta toimittajaltamme seuraavan normaalin tilauksemme yhteydessä, ja saamme yleensä tuotetta varastoon tuotteen kohdalla ilmoitetussa ajassa.

Mikäli tuotetta on osittain varastossa (esimerkiksi kun tilataan 3 kpl tuotetta, mutta varastossa on vain 2 kpl), ilmoitetaan tästä verkkokaupan kassalla. Samalla kerrotaan tilauksen arvioitu käsittelyaika.

Mikäli jotain tuotetta ei ole heti saatavilla, jää tilaus odottamaan kunnes kaikki tuotteet ovat saatavilla. Ilmoitamme aina jos toimitusaika venähtää.

Lähetämme sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja lähetetty varastoltamme.

6. Toimituskulut

Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta, tilauksen painosta sekä siitä, sisältääkö tilaus vaaralliseksi luokiteltuja aineita (VAK-tuotteita). Näet eri toimitustapojen hinnat verkkokaupan kassalla.

Lähetysten esimerkkihintoja Suomeen, kun toimitustapa on nouto matkahuollosta:

alle 1 kg: 7,50 €
alle 10 kg: 12,50 €
alle 50 kg: 24,80 €

7. Vaihto-, palautus- ja peruutusehdot

Kuluttajasuojalain mukainen vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Tarkista aina toimitetun tilauksen sisältö sen vastaanottamisen yhteydessä. Jos sait viallisen tai väärän tuotteen, tai jos tuote on rikkoutunut matkalla, pahoittelemme tapahtunutta! Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@kyminpalokarki.fi tai puhelimitse 010 321 2860.


7.1 Haluatko palauttaa tuotteen?

Jos haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamaasi tuotteen, on kuluttaja-asiakkaalla kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautus- ja peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen asiakaspalvelu@kyminpalokarki.fi tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16, la 10-13) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Muistathan, että palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uuden veroinen.

Etämyynnissä kuluttajansuojalaki edellyttää mahdollisuutta tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tästä syystä maalipurkkeja ei saa avata, eikä pigmenttipurkkien sinettiä rikkoa. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä myyntikunnossa.

Maalikaupastamme Sannaisissa ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

HUOM: Tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos juuri asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus tavarantoimittajalta on valmistunut. Palautusoikeus ei siis koske maalien erikoissävytyksiä, tilauksesta valmistettavia tai sävytettäviä tuotteita tai asiakkaalle erikseen tilattavia muita kuin varastossa pidettäviä eri tuotteiden pakkauskokoja.

7.2 Tilauksen peruuttaminen

Jos emme ole vielä ehtineet lähettää, valmistaa tai valmistuttaa tuotetta sinulle, voit peruuttaa tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos olet jo vastaanottanut tuotteet, kuluttaja-asiakkaalla on aina 14 päivän peruutusoikeus käyttämättömille tuotteille. Peruutuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme.

Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi.

HUOM: Tuotteella ei ole peruutusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos nimenomaisesti asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus valmistajalta on valmistunut.

7.3 Tilaaja vastaa palautuskustannuksista

Valitettavasti emme tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Voit palauttaa tilauksen tai sen osan meille Matkahuollon bussipakettina omalla kustannuksellasi. Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

7.4 Saitko väärän tuotteen tai oliko tuotteessa virhe?

Pahoittelemme tapahtunutta! Ilmoitathan virheestä heti asiakaspalveluumme niin voimme sopia toimitetun tuotteen palautuksesta ja korvaamisesta uudella. Pyrimme korvaamaan virheen ensisijaisesti toimittamalla uuden tuotteen mahdollisimman pian. Jos tämä ei ole mahdollista palautamme tuotteesta maksetun hinnan tilillesi.

7.5 Oliko tuote vaurioitunut?

Pahoittelemme tapahtunutta! Pyrimme aina pakkaamaan lähetyksemme hyvin, jotta tuotteet saapuisivat ehjinä perille, mutta valitettavasti kovakourainen käsittely matkalla voi aiheuttaa sen, ettei tuote saavukaan perille ehjänä. Tee vahinkoilmoitus rahdin kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta ja viallisen tuotteen palautuksesta. Korvaava lähetys toimitetaan samalla toimitustavalla kuin alkuperäinen lähetys.

7.6 Maksujen palautus

Kun palautus on saapunut meille, palautamme tuotteiden hinnan sekä tilauksenne yhteydessä veloitetut toimituskulut 14 päivän kuluessa sille maksuvälineelle, jolla tilaus alunperin maksettiin.

Noutamatta jääneiden tuotteiden hinnasta voidaan hyvittää 60 %. Hyvitettävästä summasta vähennetään tilauksen toimitus- ja palautuskulut. Hyvitys tapahtuu alennuskoodilla, joka on käytettävissä verkkokaupassamme. Alennuskoodi on voimassa yhden vuoden.

Mikäli palautus sisältää vain osa tilauksen tuotteista, palautetaan tuotteen/tuotteiden osuus toimituskuluista.

7.7 Palautusohjeet

Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen asiakaspalvelu@kyminpalokarki.fi tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16, la 10-13) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Palautukset tulee tehdä Matkahuollon bussipakettina, sillä maaleja ja muita vaarallisia aineita ei saa kuljettaa Postin välityksellä. Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.

Pakkaa tuotteet mahdollisimman hyvin, kätevimmin pakettiin jossa tilaus toimitettiin. Täytä ja laita pakettiin mukaan tilauksen mukana palautuslomake, joka on tulostettavissa sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen kautta.

Palautusosoite on:

Kymin Palokärki
Rautapolku 8
07310 Porvoo

Huomioithan, että tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuotetta on käytetty, tuotepakkaus (esim. pigmentti- tai maalipurkki) on avattu, tai se ei muuten ole myyntikunnossa, emme valitettavasti voi hyvittää tuotteen hintaa.


HUOM!

Kaikissa kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@kyminpalokarki.fi tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16, la 10-13). Puhelun hinta kiinteän verkon liittymästä 8,35 snt/puh + 6,00 snt/min ja matkaviestinverkon liittymästä 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.

Toimitusehtoja päivitetty 1.6.2017