Julkisivupintojen maalikerros on tärkeä osa rakennuksen ulkoasua.
Rakennuksen ilmeeseen vaikuttaa tietysti hyin paljon valitut sävyt.
Koska maaleja saa käytännöllisesti katsoen kaikissa sävyissä, kannattaa
kiinnittää maalityypin valintaan myös hyvin suurta huomiota.
Maalityyppi vaikuttaa sekä maalikavon kestävyyteen että rakenteiden
toimivuuteen. Oikein valittu maalityyppi pidentää huoltoväliä ja
vähentää joka tapauksessa tulevaisuudessa häämöttävään huoltomaalaukseen
tarvittavaa työmäärää.
Kun maalikalvo vanhenee, näyttää koko rakennus kulahtaneelta, vaikka
runko ja pintamateriaalit sinänsä olisivatkin täysin terveitä.
Julkisivupintojen maalikerrosten huollossa kannattaisi noudattaa
samaa periaatetta kuin
puuveneiden huollossa: Mieluummin vähän ja useammin kuin harvoin ja
kaikki kerralla. Tällöin ei
koko kesälomaa tarvitse kuluttaa maalaustelineillä. Kannattaa siis
vuosittain tehdä kierros rakennuksen ympärillä, ja arvioida josko jotkin
pinnat kaipaisivat huoltokäsittelyä.
Ellei julkisivulaudoituksen alla ole tuuletusrakoa, voi rakenteista pois pyrkivä kosteus pysähtyä huonosti hengittävään maalikalvoon. Huonosti hengittävän maalikalvon alle tiivistyvä kosteus aiheuttaa helposti maalikalvon hilseilyä. Maalikalvon alle tiivistyvä kosteus voi myös vaurioittaa pintamateriaaleja ja pahimmassa tapauksessa rakennuksen runkoa.
Rakennuksen säilymisen kannalta ei siis ole yhdentekevää millä
maalilla se maalataan. Etenkin
vanhempien rakennusten rakenteet edellyttävät hengittäviä, eli kosteutta
läpäiseviä maaleja, sillä näissä rakennuksissa ei yleensä ole
70-luvulla yleistynyttä tuuletusrakoa ulkoverhouksen alla.
Modernit muovi- ja alkydisideaineisiin perustuvat maalit haittaavat rakenteissa liikkuvan kosteuden
haihtumista, ja vanhenevat usein rumasti hilseilemällä. Perinteiset pellavaöljymaalit ovat
hengittäviä, ja niiden sideaineena toimiva keitetty pellavaöljy ei ole liian kova, jolloin vanhenevat kauniisti kulumalla.
Rakennukseen, jonka julkisivulaudoituksen alla ei ole tuuletusrakoa, sopivat parhaiten hengittävät
maalit. Sellaisia ovat perinteiset sekä modernit pellavaöljymaalit, petrooliöljymaalit sekä keittomaalit kuten punamulta.
Perinteisten öljymaalien sideaineena tomiva keitetty pellavaöljy eli vernissa kykenee sitomaan itseensä kosteutta. Tästä syystä alustan kosteus pääsee haihtumaan koko maalipinnan alalta. Tällaisia maaleja ovat Palokärjen valikoimasta löytyvät Kymin Palokärjen ja Ottosson Färgmakeri Ab:n pellavaöljymaalit.
Jotkin sideaineet muodostavat kosteutta läpäisevän kerroksen. Näiden
sideaine ei sido kosteutta, mutta maalikalvoon muodostuu muutamien viikkojen
kuluessa maalaamisesta hiushalkeamien verkosto, joiden kautta kosteus
pääsee haihtumaan.
Keittomaalit eivät muodosta minkäänlaista kosteuden kulkua estävää kalvoa. Palokärjen tuotevalikoimasta löytyvät Hangon väri Oy:n keittomaalit.
Huoltomaalaus tarkoittaa maalaustyötä, jossa heikosti kiinni oleva ja hilseilevä maali poistetaan kaapimalla. Kaavinnan jälkeen pohjakäsittelyt tehdään puupuhtaille pinnoille, jonka jälkeen rakennus maalataan yli maalin valmistajan suositusten mukaisesti.
Valtaosassa tilanteista huolellinen huoltomaalauskäsittely on riittävä. Seuraavassa kappaleessa on esitelty huoltomaalauksen työselostus.
Korjausmaalauksella tarkoitetaan kaikkien maalikerrosten poistamista. Maalinpoiston jälkeen pinta käsitellään kuin uusi pinta. Korjausmaalaus on hyvin työläs menetelmä, ja se tulee kyseeseen seuraavissa tilanteissa:
Kun maali poistetaan, tulee se pehmentää jotta kaavinta olisi
mahdollista. Paras ja alustan vaurioitumisen välttämiseksi turvallisin
vaihtoehto on maalinpoisto infrapunamaalinpoistolaitteella.
Huoltomaalaustyöt sisältävät aina kolme vaihetta:
Pohjatyöt ovat maalaustöiden tärkein (joskin tylsin ja raskain) osa.
Ne kannattaa kuitenkin tehdä
erityisen huolellisesti, sillä mikään maali ei pysy heikosti kiinni
olevalla alustalla. Huolelliset pohjatyöt pidentävät markittävästi
huoltoväliä.
Huoltomaalauskäsittely:
Pellavaöljymaalilla maalaaminen vaatii pientä paneutumista ja
harjoittelua, sillä sen käyttö poikkeaa tänä päivänä yleisemmin käytössä
olevien teollisten alkydi- ja muovisideaineisiin perustuvien
ulkomaalien käytöstä. Maali levitetään jäykällä
luonnonharjassiveltimellä ohuina ja tasapaksuina kerroksina. Sopivan
kerrospaksuuden oppii tuntemaan ranteella: siveltimessä tuntuu
kohtalainen ja tasainen vastus, kun se liukuu maalatulla pinnalla.
Pellavaöljymaali soveltuu kaikenlaisten puuverhousten, ikkunapuitteiden ja ovien maalaamiseen. Maalin muodostama kalvo on hengittävä, sillä pellavaöljymaalin sideaine kykenee sitomaan ja luovuttamaan kosteutta. Erityisesti vanhojen rakennusten julkisivujen, joissa ei ole tuuletusrakoa verhouksen ja rungon välissä, on pellavaöljymaali paras vaihtoehto, sillä rakenteissa aina liikkuva kosteus pääsee haihtumaan maalikalvon läpi.
Pellavaöljymaali tarttuu ja pysyy hyvin kiinni kaikenlaisilla
alustoilla. Alustaksi käyvät niin alkydiöljy- kuin
akryylisideaineeseen perustuvat maalit, petrooliöljymaalit ja
keittomaalit.
Pellavaöljymaalin tarttumisen edellytyksenä kuitenkin on, että alusta on puhdas, kiinteä, tasalaatuinen ja riittävän luja. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että pellavaöljymaalin hengittävyys ei paranna alle jäävien hengittämättömien maalikerrosten ominaisuuksia.
Teppo Ruohtula, maalarimestari
Kymin Palokärki varaa oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilman etukäteisilmoitusta julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot. Sen vuoksi sinun tulee tarkistaa toimitusehdot joka kerta, kun olet tekemässä tilausta.
Kaikki verkkokaupassamme esitetyt hinnat sisältävät alv 24 % (1.9.2024 alkaen 25,5 %). Tuotteiden hinnat ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi. Tuotteiden hinnat sekä mahdolliset kampanja- tai asiakasalennukset voivat muuttua ilman etukäteisilmoitusta.
Myynti yrityksille
Mikäli tilaaja antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen ja y-tunnuksen, katsotaan että tilaus tulee yritysasiakkaalle. Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja. Yritys voi tilata tuotteita kaikille avoimesta verkkokaupastamme, tai rekisteröityä halutessaan yritysverkkokauppaamme asiakkaaksi. Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi myös hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä.
Toimitusehdot yritysasiakkaille löytyvät täältä.
Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta.
Lisää halutut tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle, jossa annetaan toimitusosoite, sekä valitaan toimitustapa ja maksutapa. Tilaaminen edellyttää myös toimitusehtojemme hyväksymistä. Kun asiakastiedot, toimitus- ja maksutapa on valittu, ja olet hyväksynyt toimitusehtomme, voit hyväksyä ja lähettää tilauksen, jonka jälkeen verkkokauppamme siirtää sinut maksunvälityspalveluntarjoajamme sivulle.
Kun olet maksanut tilauksen, rekisteröityy tilaus Kymin Palokärjen järjestelmään, ja tästä ilmoitetaan välittömästi asiakkaalle näytöllä ja sähköpostitse.
Tuotteita myy Kymin Palokärki (y-tunnus 2123109-4). Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tuotevalikoimamme ja hintamme ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi.
Kymin Palokärki on henkilötietojen rekisterinpitäjä. Palvellaksemme sinua mahdollisimman hyvin, tarvitsemme sinusta tiettyjä henkilötietoja, joita käsittelemme tietosuojaselosteemme mukaisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseen tästä.
Asiakkaaksi rekisteröityminen on vapaaehtoista ja verkkokaupasta voi hyvin
tilata ilman rekisteröitymistäkin. Asiakkaaksi rekisteröitymällä voit myöhemmin tarkastella tilaushistoriaasi omalla asiakassivullasi.
Yritysverkkokauppamme (b2b.kyminpalokarki.fi) edellyttää rekisteröitymistä ja yritysasiakastilin avaamista.
Yritysasiakastili (B2B-asiakastili) voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta) tai yhteisölle (säätiö, yhdistys).
Verkkokauppatilaukset voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Kymin Palokärjen asiakaspalveluun.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Mikäli tilaaja antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Yritysmyynnissä noudatamme Kymin Palokärjen yleisiä yritysmyyntiehtoja.
Yritysasiakastili voidaan avata vähintään vuoden ikäiselle kauppa-, alv- ja ennakkoperintärekisterissä olevalle yhtiölle (oy, ky, ay tai osuuskunta), kunnalle tai yhteisölle (ry, säätiö). Voit täyttää yritysasiakatilihakemuksen verkkokaupassamme täällä.
Yritysasiakkaaksi rekisteröitynyt asiakas voi hakea Kymin Palokärjen laskutustiliä. Laskutustilin avaamisen jälkeen yritysasiakas voi tilata tuotteita verkkokaupastamme myös laskulla. Tarkistamme laskutustiliä hakevan yrityksen luottotiedot. Laskutustilin avaaminen edellyttää myönteistä luottopäätöstä.
- Maksuaika 10 vrk, laskutuslisä 5,00 €
- pidennetty maksuaika 30 vrk, laskutuslisä 15,00 € + 1,5 % tilauksen loppusummasta.
- Viivästyskorko 12 %.
Erääntyneet saatavamme siirretään eräpäivän jälkeen perintäyhtiö Visma Financial Solutions Oy:lle, joka vastaa erääntyneiden saataviemme maksuhuomautuksista ja perinnästä. Perintäyhtiö vastaa myös laskuihimme liittyvien viivästys- ja perintäkulujen perinnästä.
Pidätämme oikeuden evätä yritykseltä mahdollisuuden laskulla tilaamiseen, jolloin tilaukset voidaan maksaa tilauksen yhteydessä verkkokauppamme tarjoamilla maksutavoilla.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaus- ja maksutietosi.
Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota viivytyksettä yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelumme kanssa pidä aina tilausnumerosi saatavilla.
Tarkasta aina, että lähetyksen sisältö vastaa tilausvahvistuksella ilmoitettua tuotelistausta.
Toimitamme tuotteita Suomeen, Ruotsiin, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Tanskaan, Saksaan, Alankomaihin, Itävaltaan, Luxemburgiin, Belgiaan, Ranskaan ja Espanjaan.
Tilaukset toimitetaan verkkokaupan kassalla esitellyillä
toimitustavoilla, joista asiakas valitsee itselleen sopivimman. Jokainen
lähetys saa seurantakoodin, jonka avulla toimituksen etenemistä voi
seurata seurantapalvelun kautta.
Kymin Palokärki pidättää itsellään oikeuden muuttaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa, sillä tuotteidemme ominaispainot vaihtelevat hyvin paljon. Tästä syystä voi tilauksen pakkaamisen yhteydessä joskus käydä ilmi, että sitä ei voida toimittaa tilaksen yhteydessä valitulla toimitustavalla. Ilmoitamme aina tilauksen toimitustavan vaihdosta asiakkaalle.
Tuotteet voi myös tilata noudettavaksi varastomyymälästämme ilman toimituskuluja. HUOMIOI VARASTOMYYMÄLÄN AUKIOLOAJAT!
Tilausten normaali käsittelyaika varastotuotteille on n. 2-5 arkipäivää. Kun tilaus lähtee varastoltamme, saapuu se perille määräasemalle yleensä n. 1-3 arkipäivän kuluessa (Suomessa) riippuen toimitusosoitteesta sekä verkkokauppamme kassalla valitusta toimitustavasta.
Kymin Palokärki ei voi vaikuttaa logistiikkayhtiöiden kuljetusaikatauluihin, eikä vastaa tullin tai viranomaisten toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä.
Jos tuotetta ei ole varastossa, on sen kohdalla maininta "Tilaustuote. Tilauksen käsittelyaika n. X-Y arkipäivää". Tämä tarkoittaa, että tuote on joko tilapäisesti loppu ja täydennystoimitus on matkalla varastoomme, tai että vastaanotettuamme tilauksenne valmistamme tuotteen tai tilaamme tuotetta toimittajaltamme seuraavan normaalin tilauksemme yhteydessä. Saamme yleensä tuotteen valmistettua tai varastoon sekä tilauksen käsiteltyä tuotteen kohdalla ilmoitetun käsittelyajan puitteissa.
Mikäli tuotetta on osittain varastossa (esimerkiksi kun tilataan 3 kpl tuotetta, mutta varastossa on vain 2 kpl), ilmoitetaan tästä ostoskorinäkymässä sekä verkkokaupan kassalla. Samalla kerrotaan tilauksen arvioitu käsittelyaika.
Mikäli jotain tuotetta ei ole heti saatavilla, jää tilaus odottamaan kunnes kaikki tuotteet ovat saatavilla. Ilmoitamme aina jos toimitusaika venyy arvioidusta.
HUOMAATHAN, ETTÄ JOILLAKIN TUOTTEILLA TOIMITUSAIKA VOI OLLA KOVIN PITKÄ (ESIM. ERIKOISSÄVYTYKSET JA TILAUSSÄVYTYKSET). EMME VALITETTAVASTI VOI VAIKUTTAA VALMISTAJAN KÄSITTELYAIKOIHIN TAI KULJETUSLIIKKEEN AIKATAULUIHIN. VAHVA SUOSITUKSEMME ON, ETTÄ ASIAKKAAMME EI JÄRJESTÄ TALKOITA, PALKKAA TYÖNTEKIJÖITÄ, TAI VUOKRAA NOSTIMIA JA TELINEITÄ ENNEN KUIN KAIKKI TYÖSSÄ TARVITTAVAT TUOTTEET ON TOIMITETTU.
Lähetämme sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja lähdössä varastoltamme.
Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta, tilauksen painosta sekä siitä, sisältääkö tilaus vaaralliseksi luokiteltuja aineita (VAK-tuotteita). Näet lähetykselle mahdolliset tomitustavat sekä eri toimitustapojen hinnat verkkokaupan kassalla ennen tilauksen vahvistamista.
Voimme tarjota ilmaisia tai edullisempia toimituksia kampanjoiden yhteydessä esimerkiksi tietyn ostorajan ylittäville tilauksille. Ilmaiset tai edullisemmat toimitustavat eivät välttämättä koske kaikkia toimitustapoja, sillä mahdollisia toimitustapoja rajoittaa esimerkiksi tilauksen sisältö, paino, sekä lähetyksen pakettimäärä.
Jos
haluat palauttaa verkkokaupastamme tilaamaasi tuotteen, on
kuluttaja-asiakkaalla kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa
tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen
vastaanottamisesta.
Palautus- ja peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Yleiset toimitusehdot yrityksille löytyvät täältä.
Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.
Muistathan, että palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
Etämyynnissä kuluttajansuojalaki edellyttää mahdollisuutta tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tästä syystä maalipurkkeja ei saa avata, eikä pigmenttipurkkien sinettiä rikkoa. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä myyntikunnossa.
Noutovarastoltamme (Rautapolku 8, 07310 Sannainen) ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.
HUOM: Tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos juuri asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus tavarantoimittajalta on valmistunut. Palautusoikeus ei siis koske maalien erikoissävytyksiä, tilauksesta valmistettavia tai sävytettäviä tuotteita tai asiakkaalle erikseen tilattavia muita kuin varastossa pidettäviä eri tuotteiden pakkauskokoja.
Jos emme ole vielä ehtineet lähettää, valmistaa tai valmistuttaa tuotetta sinulle, voit peruuttaa tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos
olet jo vastaanottanut tuotteet, kuluttaja-asiakkaalla on aina tilauksen vastaanottamisesta laskettuna 14
päivän peruutusoikeus käyttämättömille tuotteille. Peruutuksesta tulee
aina ilmoittaa asiakaspalveluumme.
Tilauksen noutamatta
jättämistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi (ks. kohta 8.3).
HUOM: Tuotteella ei ole peruutusoikeutta jos se on erityisesti asiakkaan toiveiden mukaan valmistettu, tilattu tai muokattu, jos työn suorittaminen on ehditty aloittaa, tai jos nimenomaisesti asiakkaalle tilattavan tuotteen ostotilaus valmistajalta on valmistunut.
Tilauksen noutamatta jättämistä noutopisteestä ei katsota peruuttamiseksi, emmekä myöskään tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Noutamattomana meille palautuneen tilauksen kohdalla palautamme tilauksesta maksetun summan, josta vähennetään palautuskulut sekä palautuksen käsittelykulut 7,50 €.
Emme tarjoa maksuttomia asiakaspalautuksia. Voit palauttaa tilauksen tai sen osan meille esimerkiksi Matkahuollon bussipakettina omalla kustannuksellasi.
Emme ota vastaan palautuksia, jotka on lähetetty meille ilman että asiasta on erikseen sovittu etukäteen.
Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.
Kun palautus on saapunut meille, palautamme tuotteiden hinnan sekä tilauksenne yhteydessä veloitetut toimituskulut 14 päivän kuluessa sille maksuvälineelle, jolla tilaus alunperin maksettiin.
Mikäli palautus sisältää vain osan tilauksen tuotteista, ei toimituskuluja palauteta.
Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tai sen osan palauttamista osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860 (ark 9-16) viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.
Suosittelemme palautuksiin Matkahuoltoa. Matkahuollon pakettihinnasto Matkahuollon verkkosivuilla.
Pakkaa tuotteet mahdollisimman hyvin, kätevimmin pakettiin jossa tilaus toimitettiin. Liitä lähetykseen yhteystietosi ja tilausnumero. Voit myös täyttää ja laittaa pakettiin mukaan palautuslomakkeen, joka on tulostettavissa sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen kautta (linkki palautuslomakkeelle löytyy toimitusvahvistussähköpostin alareunassa otsikon "Peruuttamisoikeus" alla). Emme kuitenkaan vaadi palautuslomakkeen täyttämistä.
Palautusosoite on:
Kymin Palokärki
Rautapolku 8
07310 Porvoo
Huomioithan, että tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuotetta on käytetty, tuotepakkaus (esim. pigmentti- tai maalipurkki) on avattu, tai se ei muuten ole myyntikunnossa, emme valitettavasti voi hyvittää tuotteen hintaa.
Ilmoitamme toimitustavan kohdalla toimitusaika-arvion lähetykselle. Paketit saapuvat lähes poikkeuksetta perille mainitussa ajassa. Mikäli lähetys ei mainitussa ajassa ole saapunut perille, tarkista ensin lähetyksen seurantatiedoista, missä lähetys on kulkenut. Joissakin tilanteissa lähetys saattaa hetkellisesti jumittua matkalle. Mikäli seurantatiedoissa ei näy minkäänlaisia merkintöjä parin arkipäivän kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme ryhtyä selvittämään lähetyksen sijaintia ja toimitusaikaa.
Kymin Palokärki ei vastaa tullin tai viranomaisten toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä. Huomaathan, että Kymin Palokärki ei myöskän
voi vaikuttaa lähettämämme lähetysten toimitusaikatauluihin. Voimme vain avustaa lähetyksen sijainnin selvittämisessä.
Pahoittelemme tapahtunutta! Ilmoitathan virheestä heti asiakaspalveluumme jotta voimme sopia toimitetun tuotteen palautuksesta ja korvaamisesta. Pyrimme korvaamaan virheen ensisijaisesti toimittamalla oikean tuotteen mahdollisimman pian. Jos tämä ei ole mahdollista palautamme tuotteesta maksetun hinnan käyttämällesi maksuvälineelle.
Pahoittelemme
tapahtunutta! Pyrimme aina pakkaamaan lähetyksemme hyvin, jotta
tuotteet saapuisivat ehjinä perille, mutta valitettavasti kovakourainen
käsittely matkalla voi aiheuttaa sen, ettei tuote saavukaan perille
ehjänä. Tee tällaisessa tilanteessa välittömästi vahinkoilmoitus rahdin
kuljettajalle, ja ota tämän jälkeen viipymättä yhteyttä
asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen
toimituksesta ja viallisen tuotteen palautuksesta. Korvaava lähetys
toimitetaan samalla toimitustavalla kuin alkuperäinen lähetys.
Kaikissa
kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen
[email protected] tai puhelimitse numeroon 010-3212860
(ark 9-16).
Puhelun hinta: pvm/mpm
Paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelumaksun (mpm) suuruus määräytyy soittajan käyttämän operaattorin hinnaston mukaan.